Zoufalost!!!
Ubožák!
Po 6letech se se mnou rozešla má drahá polovička, za poslední rok jsem se prý hrozně změnil..... Poslední rok beru pervitin, nejsem na to hrdy! Stydím se za to!

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Nevěšte hlavu, vše se přece dá řešit. Je dobře, že na svou situaci nejste zrovna pyšný, ale také není třeba, abyste se tím trápil, víc než je zapotřebí. Někteří konzumenti drog své užívání jako problém vůbec nevnímaní, Vy víte, že to v pořádku není, máte chuť s tím něco dělat, máte tedy reálnou šanci si dát život zase do pořádku.
Netuším, zda jsem vše dobře pochopila, ale píšete o rozchodu, jako důvod byl pervitin (?). Pokud ano, máte o důvod víc se teď snažit. Nemohu Vám sice slíbit, že Vám Vaše abstinence vrátí vztah, o který jste přišel. Pokud se dáte zase popořádku, nebudou Vám drogy narušovat případné vtahy další a to nejen partnerské, ale vztahy všeobecně.
Také netuším, kde žijete. Bylo by fajn, abyste se obrátil na odbornou pomoc a nechal si pomoci. Tím pak mnohonásobně znásobíte šanci na abstinenci trvalou. Pervitin je především návykový po psychické stránce - chutě na další užití mohou být silné, různě vrací a to v různých intenzitách a frekvencích ještě nějakou dobu po vysazení. Proto je vhodné být v kontaktu s terapeutickou podporou, lépe tomu co se bude s Vámi dít, porozumíte a naučíte se rychleji tyto stavy zvládat, potažmo jim předcházet a ustát je.
Pokud žijete v Praze, můžete se obrátit na naše ambulantní zařízení a informovat se o možnostech, které byste případně mohl využívat.
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionář@sananim.cz
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Vstupem do zařízení se nijak a ničím nezavazujete, můžete se prostě jenom přijít poradit a pak se svobodně rozhodnout. Nepotřebujete žádné doporučení. Stačí, když přijdete na předem dohodnutou konzultaci (objednat se můžete na uvedených číslech).
Další možností je přijít rovnou na tvz. ,,motivační skupinu", které je každé úterý a čtvrtek od 10,30 do 12,00 hod. (info viz odkaz http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html).
Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých najdete všechny informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html
Pokud by se chtěla aktivně zapojit i bývalá přítelkyně a tím se třeba i více dozvěděla o této oblasti, poradila se, jak účinně pomáhat, může se obrátit také na naše zařízení, které je určeno blízkým osobám konzumentů drog.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Zdali žijete úplně někde jinde, napište prosím znovu a upřesněte, jaká větší města máte v dobré dostupnosti. Pokusíme se Vám vyhledat jiné vhodné zařízení, kde by Vám pomohli.
Mějte se zatím hezky. Jak jsem zmiňovala v úvodu, nevěště hlavu, vše se dá řešit, jen je třeba začít. Čím dříve, tím lépe. Tak se držte! Budu ráda, když dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí a jak se Vám daří.
Držím palce! S pozdravem MK