problém s alkoholem
Macek
Dobrý den,
asi 1x za 14 dní dostanu chuť se napít vína nebo piva, ale jakmile si dám 1-2 piva či 2 skleničky vína, přestanu se kontrolovat a jsem schopna vypít i litr i více vína s následným odchodem do pohostinství pro několik točených piv a pak už piji nekontrolovatelně. Druhý den je mi samozřejmě špatně, ale za dalších 14 dní se bohužel situace opakuje. Mám milujícího partnera, který je však v práci o víkendu a při příchodu domů mne bohužel často nachází v podroušeném stavu. Nevím, zda existuje nějaká rada, jakým způsobem si uvědomit to, že se nesmím napít ani trošku. Vždy si říkám, že mně troška neuškodí, ale pak dochází k výše popsaným stavům. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Jednoduchá a jednoznačná odpověď, která by pasovala na všechny, bohužel neexistuje, vždy je to velmi individuální a záleží na více okolnostech.
Rozhodně je, ale dobře, že Vaše rizikové užívání alkoholu vnímáte jako problém, který Vás trápí a máte chuť ho řešit. Doporučuji spojit se s odbornou pomocí a v osobním kontaktu více a podrobněji pohovořit o tom za jakých situací se Vám toto děje, co tomu předchází, najít tak spouštěč Vašich vnitřních mechanismů a vymyslet plán, jak těmto situacím předcházet, čelit jim a ustát je.
V Brně můžete využít např. tato zařízení:
Psychiatrická léčba
Škroupova 2771/48
Brno
Tel: 548 531 396
MUDr. Petr Zahradník
AT ambulance
Jihlavská 20
Brno
Tel.  532232051, 532 232 088
Email:zhogenbuchova@fnbrno.cz
MUDr. Zuzana Hogenbuchová
http://www.fnbrno.cz
Ambulantní program
Sládkova 45
Brno
Tel:  548526802, 603 885 663
Email: skacelova@ppppbrno.cz
PhDr. Lenka Skácelová
http://www.poradenskecentrum.cz
Následná péče a doléčování Lotos (služby jsou určeny pro lidi se závislostí na alkoholu, kteří se ocitli v obtížné životní situaci)
Dvořákova 13
Brno
Tel: 543255383, 739060350, 773826733
Mgr. Martina Hynková, DiS.
http://www.lotos-brno.cz
Ambulantní program
A Kluby ČR, o. p. s. Ambulantní léčba je určena pro uživatele legálních návykových látek (alkohol, léky, hazardní hry)
Hybešova 956/1
Brno
Tel:  548211859
Mgr. Martin Švanda, Ph.D.
http://www.akluby.cz
Na další možnosti se můžete podívat zde v databázi:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/v rubrice Mapa pomoci zadat:
Kraj (Jihomoravský) , Okres (Brno), Město  (Brno) , Druh  (AT ambulance nebo Psychiatrická léčba).
Přeji, ať se Vám podaří vše zvládnout a budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám to daří. Tak se držte!
S pozdravem MK