marihuana
Jakub
Dobrý den,
Je mi 21 let. Jsem chronický kuřák marihuany již 2,5 roku. Denně spotřebuji cca 0,4 g po malých dávkách po většinu dne.
Než jsem před začal kouřit, můj život byl úplně jiný. Měl jsem velké problémy s gamblingem, byl jsem \"líný\" nedělal jsem žádný sport, nic. Chodil jsem na gymnázium a to jsem prolézal jenom tak tak, jednou jsem opakoval třetí ročník.
Potom jsem se dostal k marihuaně a začal jsem jí cíleně kouřit. Můj život se od té doby velmi změnil.
Díky účinkům marihuany jsem byl ve škole více aktivní, více jsem se jí věnoval a hlavně jsem tam chodil o dost častěji. Přestal jsem také s gamblingem. Z pasivního života se stal život celkem aktivní. Nyní dělám pravidelně sport, studuji VŠ a dělám ve dvou firmách v oboru IT a bankovnictví.
Když jsem pod marihuanou, mám větší motivaci cokoliv dělat.
Nutno taky říct, že marihuanu beru i jako antidepresivum. Před marihuanou jsem před všemi problémy utíkal, teď se je snažím řešit...
Nicméně poslední půl rok se mi zdá, že pozitivní účinky marihuany (především motivace) dost slábnou a už nedělám věci tak aktivně jako dříve.
Vím že mám alternativu jako jsou tvrdší drogy, např. methamphetamin v malých dávkách. Nicméně toho se bojím velmi. Mám dobrou dostupnost k financím a bydlím v hlavním městě a velmi se bojím, že bych do toho rychle mohl spadnout.
Nenapadá vás nějaké řešení nebo jiná alternativa?
Dříve jsem dokázal abstinovat 2,5 měsíce vkuse a po roce další 2 měsíce. Vždy to vedlo k tomu starému životu, bez motivace, bez života... Nicméně pokud by zde byla alternativa, myslím si že nebude problém pro mne přestat. Nejsem téměř v kontaktu s lidmi co by taky hulili, většina mých přátel a známých ani neví že já hulím. (nutno říct že se za to i stydím a snažím se to utajit jak to jen jde)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jakube.
Přechod na jiné (tvrdší) drogy rozhodně není vhodná alternativa a ani řešení, v budoucnu by Vám to stejně dříve či později pouze stálo nemalé problémy.
Uvádíte, že jste dokázal i dva a půl měsíce nic nekonzumovat, doporučila bych, abyste se o to znovu pokusil a začal řešit důvody, proč jste vůbec konzumovat začal.
Můžete se obrátit na naše ambulantní zařízení, zde kontakt:
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionář@sananim.cz
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých najdete všechny informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html
Můžete se prozatím pouze v osobním kontaktu informovat o možnostech, které byste případně mohl využívat. Vstupem do zařízení se nijak a ničím nezavazujete, můžete se prostě jenom přijít poradit a pak se svobodně rozhodnout. Nepotřebujete žádné doporučení. Stačí, když přijdete na předem dohodnutou konzultaci (objednat se můžete na uvedených číslech).
Další možností je přijít rovnou na tvz. ,,motivační skupinu", které je každé úterý a čtvrtek od 10,30 do 12,00 hod. (info viz odkaz http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html).
Dále se můžete podívat na tento web: http://www.koncimshulenim.cz
Pročtěte si informace v odkazech, pokud byste měl další doplňující dotazy, neváhejte znovu napsat.
Mějte se zatím hezky, přeji dostatek odhodlání.
S pozdravem MK