po pervitinu
liliana
Dobry den, uzivam pervitin \"pouze\" mesic a snazim se z toho dostat. Uz jsem to parkrat zkusila, ale kdyz mam prilezitost, tak si dam zase. Mam kvuli tomu i zdravotni problemy. Mela jsem problemy s jatry a pernik jim moc neprospiva, po vytrvalistnim behu na telocviku, ktery jsem nezvladla, me tam zacalo jakoby pichat a od ty doby to tam boli furt, jakmile si nejak spatne lehnu nebo se zasmeju. Mam s tim jit k doktorovi nebo zacit chodit behat, kdyz s tim skoncim, abych ziskala fyzicku? Dalsi problem je, ze jsem ted mela menstruaci asi 11 dni v kuse, normalne mivam max 3 dny. A dostala jsem to i presto, ze jsem byla v polovine cyklu a brala prasky... Take bych prosila o radu, kvuli ktere je proe asi nejtezsi prestat. Za tu dobu, co jsem pervitin brala, jsem zhubla cca 5 kilo a ted, kdyz s tim prestavam mam silenou chut k jidlu a nechci zase pribrat zpatky, co mam delat? Jak de zbavit ty chuti k jidlu, kdyz pred tim jsem byla zvykla nejist i pulku dne? A pak taky mam strasny problem zacit doma neco delat, aniz bych si dala - uklizeni, uceni, cviceni, jakakoliv cinnost, trpim silenou unavou a do niceho se mi nechce... Jak se mam zbavit ten nekoncici unavy a jak se premluvit k tomu neco delat? :(

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Ano, jak sama uvádíte, pokud jste měla problémy s játry, pervitin opravdu vhodný není a Vaše zdravotní komplikace se mohou rapidně zhoršit. S udržováním či zvyšováním fyzické kondice, bych raději počkala, až jak Vám dopadnou jaterní testy, které doporučuji podstoupit. Takhle to bohužel nepoznáme, jak na tom jste se zdravím. V případě problémů právě s játry je nutno dodržovat jaterní dietu, vyhýbat se fyzické zátěži, užívat léky, tak jak předepíše a určí lékař.
Konzumace pervitinu je zásah pro celý organismus, může to mít vliv i na menstruační cyklus. Pokud se Vám podaří pervitin neužívat a vysadit zcela, mělo by se to postupně zase urovnat. Pokud ne, opět by bylo na místě, aby Vás vyšetřil specializovaný lékař, tedy gynekolog.
Pervitin působí anorekticky, to znamená, že uživatelé pod jeho vlivem mají menší přísun potravin, leckdy žádný. Tím je způsobeno, že organismus nepřirozeně hubne a tím podstatně i dost chátrá, jelikož v době, kdy nepřijímá potravu, nepřijímá ani důležité prvky (minerály, vitamíny apod.), které jsou pro organismus nezbytné. Hubnutí touto cestou je velmi nezdravé.
Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus odpočinout. Po psychické stránce můžete očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka, třezalka) působí sedativně. Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se,  vydržet je a nechat odeznít.
Pokud byste si chtěla dojít o svém braní popovídat, což bych doporučovala, můžete se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. K-centra nabízí poradenské služby bezplatně, nezávazně, lze přijít kdykoliv během provozní doby bez objednání a není třeba se něčím prokazovat, můžete tedy služeb využít zcela anonymně.
Neuvedla jste, ale kde žijete, tudíž nevím kam Vás případně nasměrovat a jestli Vy sama víte, kam byste si mohla zajít (pokud ne napište a uveďte, jaká města máte v dosahu).
V případě, že žijete v Praze, můžete se obrátit přímo na naše K-centrum, které spadá pod stejnou organizaci, jako tato poradna, kam jste napsala. Viz kontakt:
Kontaktní centrum SANANIM z. ú.
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby (takže můžete i dnes do 20hod).
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Mějte se hezky, přeji dostatek sil! Budu ráda, když dáte vědět, jak to s Vámi dál vypadá.
S pozdravem MK