Pervitin
kvetkap
Dobrý den,manžel je zavislí na pervitinu ,tuto drogu bere již asi 15 let.poslední rok začal užívat tak že už nemůže řádně fungovat,a strašně ubližuje naší rodině,jelikož pořád lže a utíká od nás,a samozdřejmně také finančně.Máme dvě malé děti.Konečně si problém přizanl a chtěl by se jít léčit,máme už i doporučení od obvodní doktorky a ted hledáme vhodné zařízení pro umístění,bydlíme v Kryrech okr.Louny a chtěla bych aby zařízení nebylo příliš daleko a my tam manžela mohli navštěvovat,ale samozdřejmně aby bylo kvalifikované a pomohli mu tam.Mohli by jste mi poradit,hlavně v co nejkratším čase,než ho opět přemůže chůť a zase od nás uteče :-(,kontaktovali jsme zatím Horní Beřkovice,ale zatím nemají volné místo a je to od nás i dost daleko cca80km.
Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Je dobře, že má partner momentálně chuť se jít léčit, ale obávám se, že máte moc požadavků najednou. Za prvé ne všude je síť drogových služeb zcela dostatečně pokryta a mnozí se musí léčit zcela někde jinde, než žijí. Za druhé, ani není úplně vhodné, aby se závislá osoba léčila úplně v místě bydliště (s ohledem na blízkou drogovou scénu, ve které dotyčná osoba figurovala), za třetí na vstup do většiny léčebných programů se bohužel čeká, s ohledem na kapacitu (nutno zapsat do pořadníku).
Naprosto chápu, že byste byla ráda, aby léčbu nastoupil co nejdříve, také chápu, že byste jej rádi navštěvovali. Ale i léčba má svá pravidla, která je nutno dodržovat a to zpravidla sebou nese to, že v první fázi léčby je stejně veškerý kontakt i s rodinou omezený.
Vzhledem k tomu, že jde o dlouhou drogovou kariéru, doporučila bych spíš léčbu v nějaké terapeutické komunitě. Léčba v komunitách (délkou pobytu, způsobem práce a přístupem ke klientům) je zcela odpovídající této problematice a dobře připraví klienty na život venku.
Jak to v takové komunitě vypadá a jak léčba probíhá, se můžete podívat na info v přiloženém odkaze: http://www.wl1.cz/terapeuticka-komunita.html
Příjem klientů zde: http://www.wl1.cz/terapeuticka-komunita/pijem-klient.html
Pokud byste měla zájem se více informovat, můžete si zavolat na toto číslo 602 145 461 (přímo do komunity) a zeptat se na vše co by Vás zajímalo.
Na další možnosti se můžete podívat do databáze kontaktů zde: http://www.drogy-info.cz/index.php/map/ - rubrice Mapa pomoci, po zadání okresu, kraje, města se můžete podívat na druhy služeb, které by Vám vyhovovali jak druhem péče, tak dostupností.
Přeji, ať partnerovi jeho odhodlání vydří a vhodnou léčbu najde co nejrychleji.
Mějte se zatím hezky, v případě doplňujících dotazů neváhejte znovu napsat.
S pozdravem MK