Vyráška,která svědí
Adulinnka05
Dobrý den už rok užívám pervitin,ale v poslední době,3 měsících se mi vyrašila po celém těla taková vyráška.Strašně svědí a na některých místech např. na prstech u ruky a nohou se mi dělají pupínky jsou naplněné hnisem vždy to vymáčknu a po čase tam je opět ale voda.Znovu vymáčknu a po pár dnech se mi to mění ve strup a stvrdne kuže.Pak to vždy odtrhnu a je tam flíček..Ale moc mě to svědí,mám to všude rozškrábaný a je toho moc.Není to něco vážnějšího?Skoro celý dny se drbu jak blázen a v noci se dokonce budím abych se škrábala.Je to už k zbláuznění.Co mám dělat??

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Může, ale také nemusí jít o kožní projev, reakci, nebo nemoc, související s užíváním pervitinu, nebo příměsí v něm obsažených. Spíš bych se přikláněl k tomu, že může jít o kožní chorobu, která přímo s užíváním nesouvisí, a která může být přenosná, čili nakažlivá. Může jít například o impetigo, nezávažné, ale vysoce nakažlivé bakteriální onemocnění, které postihuje především děti, ale ani u dospělých není žádnou vzácností: http://nemoci.vitalion.cz/impetigo/,
ale také o svrab, nepříjemnou nemoc způsobenou kožním parazitem, zákožkou svrabovou: http://priznaky.online-clanky.cz/svrab-scabies-priznaky-lecba/
Doporučuji Vám tedy neprodleně navštívit lékaře.
Při dodržení doporučeného léčebného postupu a základních hygienických pravidel se s největší pravděpodobností Vašich potíží velmi rychle zbavíte.
S návštěvou lékaře neotálejte, čím později s léčbou začnete, tím větší komplikace si můžete přivodit a léčba bude trvat déle.
Přeji Vám hodně štěstí a brzkou úzdravu,
Amrit Sen.