paranoja
Kristina
no lenze viete ja som bola 3 roky zavreta v ustave pre mladez a nezvladala som to moc dobre pretoze bolo este dost inych veci, cize mam neskutocne paranoje s takychto zariadeni a ustavov, momentalne som sa rozisla este aj s priatelom mali smme 3 rocny vztah cize je to fakt ako tazke, az tak ze chcela by som zabudnut a pervitin je jedina moja vec, to mam v hlave no viem ze uz to nie je na dobrej ceste pretoze z minulosti viem kedy sa to horsi a horsi, a co sa tyka odbornej pomoci ci je to psycholog alebo psichiater alebo niekto iny takym ludom ja neverim, zle skusenosti a mam na nich aj svoj nazor. Mam len 18 rokov no bojim sa ze s mojou psychikou a vselijakymi vecami co sa udiali v mojom zivote to nezvladnem ani do 20.V zivote mam velmi vela cielov ktore by som velmi rada chcela dosiahnut, uz sa mi podarilo raz sa postavit na nohy no teraz je to o 180stupnov horsie, a nechcela by som dopadnut ako moja biologicka mama, ktora je narkomanka. Vidim ju kazdy den, snazim sa velmi moc no stale nevidim ziaden posun co ma naozaj stve a bojim sa toho. Z drogami som zacala ako velmi mlada a pretrvavalo to dlho, neskor ma zavreli cize to bol moj unik od tej fetackej doby, chvilu bolo dobre lenze potom ma presunuli do ineho ustavu a tam som si to zohnala lavou zadnou cize posledneho pol roka je to skoro stale. A moc mi nepomohlo ze som prisla o priatela, pretoze som donho vkladala velke nadeje a doplatila som na to cize ma to velmi dost zranilo.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Kristýno.
Děkujeme za doplnění Vašeho předchozího dotazu.
Uvádíte, že nemáte důvěru v léčebná zařízení. Ale napsala jste sem, tady na této poradně pracují také psychiatři, psychologové, terapeuti, sociální pracovníci, kteří pracují v zařízeních pro drogově závislé. Tudíž pokud máte důvěru v nás, můžete se pokusit mít důvěru i v pracovníky v přímém kontaktu.
Samozřejmě se můžete pokusit pervitin nebrat, ale jak jste uváděla, to se Vám moc nedařilo. Netuším, do jaké míry máte informace o možnostech poskytovaných služeb, není nutně pravidlo, že léčící člověk musí být hospitalizován. Dnes se dají využít i možnosti ambulantních programů.
Také uvádíte, že Vaše matka má dlouholeté problémy s drogami a závislostí. Možná právě proto, byste měla v sobě najít sílu a zabojovat, nikde není psáno, že musíte jít v jejích stopách.  Jistě za sebou nemáte snadný život, umím si představit, že to bylo všechno strašně těžké. Teď, ale záleží jen a jen na Vás, jak se ke všemu postavíte a jak Váš další život bude vypadat.
Budu se znovu opakovat, ale zkuste v sobě najít odvahu a zajděte někam. Uvádíte, že máte cíle, které byste chtěla dosáhnout, dojít k jejich naplnění s drogami to moc nepůjde.
Přeji dostatek sil!
S pozdravem MK