Prosím pomoc
Emil
Dobrý den,
žiji s přítelem, který má 18ti ročného syna. S jeho matkou se rozvedli, když měl asi 4 roky. Vztahy mezi ními jsou na velice dobré urovni jako rodiče i když jsou rozvedení se dokáží na všem domluvit a řeší spolu věci týkající se syna. On k nám jezdí skoro každý víkend a někdy dojede i přes týden. Muj vztah k němu je velice otevřený bere mě spíš za svojí kamarádku než nevlastní matku, tudíž se mi ze vším svěřuje. Když mu bylo čerstvě 18 přiznal se mi, že fajčí trávu snažila jsem se mu domluvit, ale bylo to k ničemu. Říkala jsem si, že to zkouší každý druhý teenager a že i on si tím musí projít, proto jsem to neříkala svému příteli (jeho otci) jenže teď se začal stýkat s velice divnými kamarády a přiznal se mi, že začal trávu nejen fajčit, pěstovat, ale jezdí pro ní do ČR a prodává jí, opět jsem se mu snažila domluvit, ale nic nepomáhá. Když jsem se ho ptala jestli zkusil i jiné drogy říkal, že ne ale že chce houbičky a LSD. Řekla jsem to svému příteli, ten s ním též mluvil, ale bez výsledku. Jeho matce jsme to neříkali neboť má rizikové těhotenství( tohle též není duvod toho, že by se syn měl cítit zle nebo odstrčený, na sestru se těší a s přítelem matky vychází velmi dobře) Prosím poraďte co robit aby to nedopadlo s ním zle.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Na jednu stranu je dobře, že máte se synem partnera takto otevřený vztah založený na důvěře a plno věcí vám o sobě řekne. Na druhou stranu, co teď s tím (?). Doporučuji, navštívit specializovanou Poradnu pro rodiče (nejlépe i s otcem syna) a v osobním kontaktu probrat více a podrobněji vše co je třeba. Nejenom, že si doplníte informace o této oblasti, ale také se můžete poradit jak v dané chvíli vhodně pokračovat dál a jak syna motivovat, aby se raději všemu, co se týká drog, vyhnul obloukem.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradnu naleznete v zadní části kavárny Café Therapy. Veškeré služby jsou poskytovány bezplatně a je třeba se předem objednat. Provozní doba: pracovní dny od 9,00 do 19,00 hod.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Zatím se mějte hezky, s pozdravem MK