Mozog
BobbyDigital
Dobrý den,
chcem sa spýtať po užití pervitínu poslednej dávky som sa zobudil s tým akoby som mal prázdno v hlave, od vtedy mám problém s pamätou, predstavivosťou, snívaním, uvedomovaním si vecí, proste akoby mi dačo zaniklo v mozgu. Prosím poradte mi čo s tým? Dakujem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Z Vašeho dotazu mám bohužel velmi málo informací na to, abych mohla konkrétněji odpovědět. Nevím, jak je to nyní dlouho od oné poslední dávky, jestli šlo o jednorázovou zkušenost s pervitinem nebo jestli ho berete nějak pravidelně, intenzivně, co dalšího jste případně s pervitinem při té poslední akci zkombinoval, jak dlouho ta akce trvala (jestli šlo o jeden večer nebo několikadenní jízdu beze spánku).
Pervitin samozřejmě má samozřejmě na psychiku významný vliv, a nepříjemné příznaky pocítíte zejména po vyprchání prvotního účinku - při tzv. dojezdu, který je typický úzkostnými a depresivními stavy, podrážděností, únavou... Pokud se jednalo o několikadenní tah, je možné, že Váš stav souvisí s naprostým vyčerpáním organismu, nedostatkem spánku a člověk se pak může cítit velmi unavený, spavý, jakákoliv myšlenková činnost jako by byla problém...
Případně se člověk potýká s myšlenkami, které nejsou úplně v normě nebo může trpět i halucinacemi, pocity pronásledování apod. Což by mohlo naznačovat rozvoj tzv. toxické psychózy. Obvykle tyto stavy odezní spontánně, pokud nebudete dál pervitin brát. Většinou se to cca do týdne, do dvou týdnů upraví, někdy ovšem mohou přetrvávat.
Protože ale nevím, jaký čas od té Vaší poslední zkušenosti uběhl, tak se mohu jen dohadovat, zda se jedná o "dojezd", reakci organismu na nedostatek spánku a vyčerpání či nějaké vážnější psychické potíže typu psychotického stavu. A nedokážu posoudit, zda ještě vyčkat nebo zda už to trvá příliš dlouho. Problém je taky v tom, že to, co koupíte jako pervitin, může obsahovat kde co jiného včetně různých nových syntetických látek, u nichž jsou účinky i rizika občas velkou neznámou...
Každopádně doporučuji se ted jakýmkoliv psychoaktivním látkám vyhnout.
Pokud máte tyto potíže delší dobu a nedochází ke zlepšení, přestože abstinujete, tak by bylo možná na místě uvažovat o návštěvě odborníka. Může dojít i k tomu, že se to samo neupraví, a nepříjemné psychické stavy Vás budou provázet dál, a čím dříve pak vyrazíte za psychiatrem, tím lépe. Pokud by bylo potřeba, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, kam byste se mohl bez obav obrátit. Nějaké kontakty máme i na Slovensku.
Zkuste mi napsat víc informací, abych Vám mohla poskytnout konkrétnější odpověď a případně ty kontakty.
Zatím držím palce, ať to co nejdříve přejde.
B. O.