Reakce na předchozí dotaz - Závislost na pervitinu...
AdélaGigiGé
Dobrý den,
velmi Vám děkuji za odpověď na dotaz č. 410255. Moje situace se od té doby nijak nezlepšila a proto bych Vás tedy chtěla požádat o radu, kam se obrátit. Žiji v hlavním městě. Několikrát jsem si prohlížela stránky Sananimu a podobných, ale nevím, jaká forma pomoci by pro mě byla tou nejvhodnější.
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Adélo.
Je fajn, že znovu píšete. Pokud se Vám nedaří samostatně svou situace zlepšit, je rozumné si v tom jednoduše nechat pomoci. Není to žádná ostuda, spíš velmi odpovědné řešení problému. Jak uváděl kolega v předešlé odpovědi, neberete zrovna krátkou dobu. Sama jste uvedla ve svém minulém příspěvku, že Vaše konzumace dostávají intenzivní směr, je tedy na čase vše začít řešit.
Doporučuji spojit se jedním z našich zařízení Denním stacionářem. Je to velmi jednoduché a nic k tomu nepotřebujete (ani lékařské doporučení). Jen je třeba přijít včas - buď na předem dohodnutou konzultaci (objednat se můžete na uvedených číslech) nebo i bez objednání na tvz. motivační skupinu, která pravidelně probíhá každé úterý a čtvrtek 10,30 do 12,00 hod. (info viz odkaz http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html).
Prostřednictvím motivační skupiny lze jednak nastoupit do programu Denního stacionáře nebo Vám zprostředkují jinou vhodnější léčbu. Pokud by pro Vás bylo těžké přijít na tuto skupinu, můžete si telefonicky domluvit individuální konzultaci.
Ničeho se nebojte, zdaleka nejste první ani poslední, komu se něco podobného přihodilo, vše se dá řešit, jen se musí začít. Doporučuji již nic neodkládat a spojit se s kolegy co nejdříve.
Netuším, jak jste na to teď, zdali stále berete nebo se Vám už podařilo drogu vysadit. Až půjdete na konzultaci, bylo by vhodné nebýt aktuálně pod vlivem, myslíte, že to zvládnete?
Co se týče obecných rad, tak v první řadě by to rozumné zlikvidovat veškeré drogy, co ještě máte, nekompromisně (samozřejmě pokud nějaké máte). Dále se přestat stýkat s lidmi z drogového prostředí. Pokud Vás to teprve čeká, tak počítejte s tím, že budete několik dní velice unavená, jelikož organismus bude vyčerpán díky nadměrné stimulaci, který pervitin navozuje. Budete potřebovat spát a odpočívat. Doplňte si minerály, vitaminy, dodržujete životosprávu a pitný režim, zkuste popíjet meduňku/třezalku na zklidnění. Také počítejte s rychlými změnami nálad (to se postupně abstinencí urovná). Jak jistě asi víte, na drogy se váže i psychická závislost. Dokáže nečekaně potrápit i po velmi dlouhé době po vysazení. Chutě se vrací v různých intenzitách a frekvencích. Pokud přijdou po dlouhé odmlce, může to dost překvapit a zaskočit. Proto bych doporučila a teď se budu znovu opakovat, obrátit se na odborníky a nechat si pomoci.
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26
Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email : stacionář@sananim.cz
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Všechny informace zde: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html
Vstupem do zařízení se nikterak nezavazujete. Můžete se pouze dojít informovat o možnostech, které byste mohla případně využít a pak se sama svobodně rozhodnout, zda jich využijete či nikoliv. Nikdo Vás nebude do ničeho nutit, rozhodnutí je na Vás, jinak to ani nemá smysl a neplní účel.
Budu moc ráda, když dáte vědět, jak to dopadlo a jak se Vám daří. V případě potřeby napište kdykoliv.
Přeji dostatek sil, věřím, že to zvládnete!
Tak se držte, s pozdravem MK
P.S. ke skryté poznámce: pokud se o tom někomu sama nesvěříte, tak se léčbě nikdo nedozví. Veškerý personál je vázán mlčenlivostí a etickým kodexem.