Piko
Darja
Dobrý den, beru parno pořád. Denně a jakmile účinky slábnou dám si zas. 2x jsem byla léčená, vždy mi to vydrželo cca rok. Měla jsem i tu čest zažít psychózu. Teď jsem do toho spadla po třetí, momentálně šňupu necelý půl rok.. věk (23-30). Můj dotaz se týká únavy, vím, že tělo dohání deficit, ale přijde mi, že je to i po splátce několika denního tahu, únava přetrvává. Nepociťuji úzkost, deprese. Při menších dávkách na tom funguji jakoby moje tělo nic nepožilo. Jím i spím. Už ho beru proto, že nechci prospat 24 hodin denně. MŮŽE BÝT POŠKOZEN MOZEK, NĚJAKÉ CENTRUM apod. ,že už to snad jiné nebude nebo je nutné brát na to léky? Do týdne mám vypsanou letenku do léčebny. Avšak ráda bych věděla odpověď na tento dotaz. Také mi občas teče krev z nosu - vím o leptání sliznic, ale mohlo by to být také vážnější? Děkuji. (PRO TY CO NEZKUSILI - NEBERTE DROGY!!!)

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Darjo.
Obávám se, že tímto způsobem na dálku, přes internet a bez toho, aby Vás vyšetřil lékař, nejde zjistit, do jaké míry Vás konzumace drog případně poškodila a pokud ano, tak v jakém rozsahu. Zodpovědně by Vám mohl odpovědět pouze lékař na základě vyšetření.
Zdali jsem to dobře pochopila, užíváte v rozmezí asi 7 let s přestávkami, kdy se Vám podařilo nebrat. 7 let je poměrně dlouhá doba - po dlouhodobé konzumaci pervitinu je docela běžné, že pervitin přestává mít obvyklé účinky a nepůsobí v takové intenzitě jako v počáteční fázi. Po několik let byl Váš organismus včetně psychiky zcela nepřirozeným způsobem průběžně stimulován. Není tedy divu, že organismus i psychika jsou laicky řečeno unaveni a reagují už jinak. Pokud intenzivně užíváte stimulující látku, musí se zákonitě dostavit daň. Zvýšený výdej energie dosažený jakkoliv nepřirozeným způsobem, se vždy nějak projeví v reakci organismu.
Můžete se podívat zde v odkaze na informace, doporučuji pročíst podrubriku Rizika užívání (především od odstavce Chronická intoxikace):
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Konzumace šňupáním je sice o něco málo bezpečnější způsob užívání v porovnání s nitrožilní aplikací, ale i tak sebou nese určitá zdravotní rizika plus ta všechna všeobecná, kterých je víc jak dost bez ohledu na způsob užití.
Nosní přepážka se šňupáním postupně devastuje, pomalu, ale za to zcela jistě. Rychlost zničení je závislá na intenzitě užívání, odolnosti jedince, kvalitě drogy, hygienických návycích. Příznaky poničení se projevují samovolným krvácením z nosu, ucpáním nosu, bolestí hlavy.Při nadměrném užívání (nosem) může dojít k protržení přepážky, uvádí se cca po 2 letech intenzivní konzumace. Dále pak poškození sliznice může mít vliv i na ústa, jelikož pervitin se přes nosohltan dostává do ústní dutiny, kde díky snížené produkci slin může dojít k poškození dásní, potažmo vznik zubního kamene.
Uvádíte, že se Vám podařilo 2x abstinovat - vždy na rok. Takže víte, že abstinovat jde. To je cenná zkušenost. Nechtěla byste se o to znovu pokusit? To, že se to 2x úplně nepovedlo, neznamená, že se to nepodaří nikdy. Někdy bývá cesta k trvalé abstinenci složitější, klikatější, ale rozhodně ne nemožná. Zvažte to.
Každopádně napište kdykoliv to budete potřebovat, ať se rozhodnete jakkoliv.
Mějte se hezky a buďte na sebe opatrná.
S pozdravem MK