drogy
michaela
syn je závislý na drogách, pobyt v pořadí již třetí komunitě skončil opět předčasným odchodem, v první fázi. Přišel domů, kde hledá útočiště, ale já už nemám sílu, nevěřím, nechci pomáhat.prosím o info, zda existuje odborná pomoc s ambulantním docházením, ubytováním, hledáním práce apod.Rozhodnutí je na něm, ať ukáže, že to dokáže. děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Michaelo.
Mrzí mi, že se synova léčba nedaří a opakovně předčasně odchází z léčebných zařízení. Je pochopitelné, že Vám dochází trpělivost a síla.
Ambulantní formy léčby sice existují, ale zajišťují program přes den, po ukončení programu klienti odchází do svých domovů, tudíž by to neřešilo Vaši situaci. To co máte asi na mysli je služba následné péče - doléčování (tam je možnost i ubytování), ale tato doléčovací služba je určena pro klienty, kteří úspěšně prošli a ukončili léčbu (je to návaznost na léčebný program).
Také netuším, kde žijete, ne všude je nabídka drogových služeb zcela komplexní a dostatečná.
Pokud žijete v Praze, může se syn obrátit na ambulantní zařízení (viz kontakt níže), ale jak jsem uvedla, jde pouze o denní program, ubytování by si musel zajistit sám.
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionář@sananim.cz
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých najdete všechny informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html
Syn by se mohl obrátit na naše ambulantní zařízení a v osobním kontaktu se více informovat o možnostech, které by případně mohl využívat. Vstupem do zařízení se nijak a ničím nezavazuje, může se prostě jenom přijít poradit a pak se svobodně rozhodnout. Nepotřebuje žádné lékařské doporučení. Stačí, když přijde na předem dohodnutou konzultaci (objednat se může na uvedených číslech). Další možností je přijít rovnou na tvz. ,,motivační skupinu", které je každé úterý a čtvrtek od 10,30 do 12,00 hod. (info viz odkaz http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html).
Dále nabízím možnost pro Vás - využít specializovanou Poradnu pro rodiče, kde byste mohla v případě potřeby osobně zkonzultovat vše co, byste potřebovala.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy (v zadní části). Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby v pracovních dnech od 9.00 do 19.00. Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně. Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Zdali žijete někde jinde, můžete se podívat do databáze kontaktů veškerých zařízení zde: http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
Nebo napsat znovu a uvést jaká města máte v dosahu.
Mějte se zatím hezky. Přeji dostatek sil - v případě potřeby napište kdykoliv.
S pozdravem MK