pomoc Bratrovy
Renča
Dobrý den muj bratr ma 28 let bydli s rodiči a čucha pervitin a i omamné látky.Nechce slyšet o léčení,bohužel už to bere dlouho začínal asi tak před 5 lety s kamarády sem tam,ale teď už je to nesnesytelné.Obracím se ne vás s prozbou o radu hlavně proto že je agresivní na okolí a hlavně rodiče nadává jim, sprostě uráži a vyhrožuje smrtí mám opravdu strach.Muže te mi prosím poradit co sním děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Renčo.
Bylo by rozumné, aby někdo z rodiny osobně navštívil nějaké zařízení pracující s uživateli drog a tam využil poradenské služby určené rodinným příslušníkům. Jde o nezávazné a bezplatné služby, které slouží k doplnění informací s možnosti více zkonzultovat situaci celkově, načerpat podporu, zjistit případné možnosti jak bratrovi pomoci, kdyby na pomoc přistoupil. Stejně tak naplánovat další vhodné kroky, pokud bude v těchto eskapádách pokračovat.
Netuším, ale kde žijete. Nevím tedy, zda Vám bude níže uvedený kontakt k něčemu. Pokud ne, napište prosím znovu a upřesněte, jaká města máte v dosahu, pokusíme se Vám vyhledat a doporučit jiné vhodné zařízení, kde se budete moci poradit.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradnu pro rodiče naleznete v zadních prostorách kavárny Café Therapy. Provozní doba veškeré pracovní dny od 9,00 do 19,00. Je třeba se předem objednat na výše uvedených tel. číslech. Veškeré služby jsou poskytovány bezplatně.
Další informace naleznete v přiloženém odkaze:http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Nežli se Vy nebo někdo další z rodiny objednáte na první konzultaci, můžete prozatím prostudovat základní obecné informace pro blízké osoby konzumujících osob:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud by nastala situace, kdyby byl Váš bratr nebezpečný sobě nebo svým chováním ohrožoval své okolí, můžete zavolat záchranný systém. V těchto případech se to povětšinou řeší tak, že osoba, která je v ohrožení zdraví/života nebo ohrožuje okolí je převezena na psychiatrii, kde trvá pobyt tak dlouho, pokud neodezní akutní stav. Nejedná se tedy o klasickou léčbu závislosti, k té je zapotřebí souhlas dané osoby a dobrovolný vstup. Pokud lékaři usoudí, že stav hospitalizovaného se nelepší, mohou pak požádat soud o prodloužení hospitalizace. To jsou, ale většinou případy, kdy je s diagnózou závislosti spojena další závažná psychiatrická diagnóza.  Také existují tvz. ochranné léčby. Ty bývají nařízeny soudem v rámci rozsudku v trestním řízení v případech, kdy se závislá osoba opakovaně dopouští trestné činnosti. V těchto případech může soud nařídit ochranou léčbu, ale není to pravidlo.
Musí to být pro Vás a pro rodiče velmi náročná situace. Jak uvedeno výše, co nejdříve se spojte s nějakým zařízením pro závislé osoby.
Takže když to celé shrnu, pokud by byl bratr nebo někdo jiný v ohrožení, zavolejte pomoc. Pokud budete potřebovat jiný kontakt, napište.
Přeji, ať se vše začne ubírat lepším směrem ku prospěchu všem.
Mějte se hezky, s pozdravem MK