detox
lucie789
Dobry den,
kamaradka byla 3 mesice pred 18 narozeninama na detoxu kvuli pervitinu a marihuane. Rikala mi, ze kazdy mesic bude muset na testy. Jenomze zacala zase s drogami a najednou mi vyklada, ze ikdyz ji nekdo nahlasi, tak musijou mit jeji souhlas a to sami stim, kdyby ji rodice chtely dat zpatky na detox. Je pravda ze, kdyz ji je 18 musi byt jeji souhlas?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lucie.
Je hezké, že máte o kamarádku starost. Bohužel, pokud je kamarádka již plnoletá, nese odpovědnost sama za sebe. Léčba závislosti je založena na spolupráci, proto je dobrovolný vstup do léčebného programu nezbytný.
Asi Vás moc nepotěším, ale zdali se kamarádka rozhodne pro život s drogami a nebude tento způsob života vnímat jako problém, který by měla řešit, bohužel Vám pak nezbude nic jiného, než se s tím smířit. Chápu, že je to těžké, vnímat jak se někdo koho máte ráda vrhá do propasti, ale pokud nebude ona sama chtít, může se pak okolí stavět třeba na hlavu a je to k ničemu...
Netuším, kde žijete a zda o jejích dalších eskapádách vědí její rodiče, jaké máte s nimi například i Vy vztahy (zda je znáte a zda s nimi komunikujete)...
Možná by nebylo od věci, aby někdo z rodiny kamarádky (nebo i Vy pokud budete chtít), navštívil naši specializovanou poradnu pro rodiče a další blízké osoby závislých osob. Možná byste toto zařízení mohla navštívit a tam v osobním kontaktu více pohovořit o tom co vše kolem této situace prožíváte a zda třeba nesdělit jejím rodičům, že víte, že se její problém nevyřešil. Těžko takto na dálku a s minimálním množstvím informací nějak objektivně posoudit celou situaci. Doporučuji vše zkonzultovat a dle toho naplánovat další vhodné kroky.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9,00-19,00
Poradna se nachází v zadních prostorách kavárny Café Therapy. Na konzultaci je třeba se předem objednat na uvedených číslech. Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK