špatné stavy na perníku
SHarMth
ahoj,mám dotaz. Nejsem závislá na perníku ale dřív jsem ho brala skoro půl rok v kuse,šňupala jsem to a občas jsem za víkend dala třeba 2 gramy,stavy normální..pak jsem přestala brát cca na dva měsíce a pak jsem si dala,stačilo mi málo už,postupem času co jsem si zase někdy dala,ty stavy už nejsou jqko dříve,chvíli je mi fajn ale pak mám pesimisticke myšlenky,špatně se mi dýchá,jsem zasekaná.. Čím to je? Může na to mít vliv ta pauza? Nebo něco jiného? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Zcela zodpovědně a s jistotou na Vaši otázku odpovědět nelze, jednak to na dálku není možné. Za druhé můžeme vycházet pouze z minimálních informací.
S pauzami to s největší pravděpodobností nemá nic společného, toto se k pervitinu také váže tak i tak. Nelze očekávat, že pervitin bude působit stejně jako v počátečním období, postupně se jeho účinky mění s ohledem na unavený organismus i psychiku. Přece jenom jde o stimulant, organismus je do značné míry zcela nepřirozeným způsobem vybuzen, musí se to zákonitě pak někdy projevit.
Stejně tak může mít pervitin různou kvalitu.
Dále u pervitinu nikdy nelze s jistotou zjistit (pouze toxikologickým rozborem), co vše vlastně látka obsahuje. Prodejci velmi často přimíchávají různé příměsi. Možná byste se divila, co vše se pod názvem této drogy dá koupit. Od křídy počínaje, aspirin, omítku až prášek na pečivo. Bohužel uživatelé dost často ani nevědí, co vlastně berou. Látka může být namíchána tolikrát, že ve výsledku je pervitinu v dané dávce minimum - na rozdíl od jiných látek, které mohou být nebezpečnější než pervitin sám. Těžko pak tedy usuzovat z čeho co vlastně může být.
Uvádíte, že závislost nepociťujete, stejně tak jste s pervitinem průběžně přestávala. Nechcete tedy zkusit ho nebrat vůbec? To je, ale samozřejmě na Vás.
Buďte na sebe opatrná, pokud budete potřebovat, napište kdykoliv znovu. Mějte se hezky.
S pozdravem MK