prosim o pomoc
jitka
dobry den chtela by jsem od vas poradit jak mam pomoct memu priteli. poprosil me o pomoc s jeho zavislosti. chtela by jsem vedet jak mam postupovat, jak se mu mam venot? co pro nej vlaste muzu udelat abych mu vazne pomohla a nenechala ho v tom samotnyho. dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Jitko.
Je od Vás moc hezké, že máte snahu příteli pomoci. Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, je třeba mít více informací o této problematice celkově.
Doporučuji obrátit se na odborné zařízení specializující se na práci s uživateli nelegálních drog a tam v osobním kontaktu využít poradenských služeb určené partnerům a rodinným příslušníkům. V osobním kontaktu budete mít více prostoru probrat vše co je třeba, doplnit si informace, poradit se jak s přítelem vhodně komunikovat, možná ho tím i lépe motivovat, aby i on odbornou pomoc využil (což by bylo nejvhodnější). Je dobré vědět co dělat, co například vůbec nedělat a také kde si určit hranici, kde Vaše pomoc případně končí.  Zároveň tím získáte i určitý druh nezbytné podpory. Dostávat někoho z drog není vůbec snadná záležitost a mnohdy se pomáhající v dobré víře pomoci dopouští chyb a zároveň se dostávají až na pokraj svých sil. Pro pomáhajícího tento proces není snadný, není od věci si v celé této záležitosti nechat pomoci.
Rozhodně nechci nijak předcházet událostem a malovat čerta na zeď, ale někdy se také stává, že pomáhající partneři, kteří o drogách do této chvíle nic nevěděli drogu s partnerem vyzkouší, aby ,,věděli o čem to je". V praxi potkáváme i osoby, které se do problémů s drogami (potažmo závislosti) dostali právě za podobných situací. Nechci tvrdit, že to v tomto případě musí nutně nastat, jen cítím povinnost i toto zmínit, protože to sebou určité riziko také nese.
Zde kontakt na zařízení u Vás, kde se můžete o všem více a podrobněji poradit:
Kontaktní centrum PREVENT
Tř. 28.října 1312/16
České Budějovice
Tel: 387 201 738
Email: kacko.cb@os-prevent.cz
Skype: prevent.snokhous
Provozní doba:
PO, ST, PÁ   10.00 -18.00
ÚT, ČT            8.00 -16.00
Více informací o zařízení zde: Web: http://kccb.os-prevent.cz Otevřít odkaz v novém okně
Než se na první konzultaci objednáte, můžete si zatím prostudovat tyto základní obecné informace: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Poradenské služby se dají průběžně, nezávisle a bezplatně využívat i bez ohledu na to, zda je partner v tuto chvíli dostatečně motivovaný sám navštívit nějaké zařízení nebo ne. Služeb můžete využívat Vy sama a průběžně tím získávat nezbytnou podporu a možnost konzultovat další kroky.
Budu ráda, když dáte vědět jak se Vám i partnerovi daří a oběma přeji dostatek sil.
Mějte se hezky.
S pozdravem MK