dcera a žloutenka
hopness
Prosím o rychlou odpověd, mam více než 4roky hepatitidu C a moje dcera se řízla mojí žiletkou, ránu jsem okamžitě vydesinfikovala peroxidem ...několikrát a vymačkala, ale nevím, jak dlouhá doba uběhla od říznutí .žiletku jsem naposledy použila včera, ale neřízla jsem se .od posledního říznutí uběhlo asi 20 hodin.má nějaký možný efekt ona dezinfekce? a životnost viru? prosím o rychlou odpověd....děěkuji :(

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je dobře, že jste ránu vydezinfikovala.
Virus hepatitidy typu C má omezenou životnost na vzduchu, patrně by takovou dobu mimo lidský organismus nepřežil. Navíc pro přenos a nákazu jsou potřeba specifické podmínky, určitý stupeň koncentrace viru v infikované krvi a zejména relativně rychlý přenos infikované krve do krevního oběhu další osoby. Hlavním způsobem přenosu viru hepatitidy C je přímý kontakt s nakaženou krví.
Níže přikládám odkaz na stránky, kde naleznete plno informací. Dále se můžete obrátit na telefonickou linku a podrobněji vše zkonzultovat přímo s odborníkem na tuto oblast.
http://www.virova-hepatitida.cz
800 409 049 bezplatná telefonická linka - každý všední den 10,00 - 17,00.
Zatím se mějte hezky, přeji, ať je vše v pořádku.
S pozdravem MK