schizofrenie
tomas
Dobrý den,chci se zeptat ohledně schizofrenie způsobené kouřením marihuany. Přibližně půl roku jsem kouřil marihuanu a jednoho dne jsem najednou začal slyšet hlasy.Tak se chci zeptat jestli je možné že takto začne schizofrenie nebo jestli se jedná o něco jiného.Beru nějaké prášky ale to mi vůbec nepomáhá. Za připadné rady a odpověd děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Tomáši.
Diagnostikovat schizofrenii může pouze specializovaný lékař na základě vyšetření, nelze to objektivně a zodpovědně zhodnotit přes internet. I v osobním kontaktu trvá nějakou dobu, než lékař tuto diagnózu potvrdí. Většinou jde o dlouhodobější vyšetření, které se skládá z průběžného kontaktu s lékařem a různých typů vyšetření (pohovory, testy atd.). Máte k tomuto typu onemocnění dispozice v rodině?
U disponovaných jedinců může jakékoliv užití drogy (i jednorázové) a to včetně THC vyvolat velmi vážné psychické problémy různého druhu. Každý člověk je jedinečný a tak nejde s jistotou určit co pro konkrétní osobu je ten nejvíce nebezpečný ,,spouštěč". U někoho to mohou být právě drogy, u některých osob stačí samotná predispozice, někomu se potíže mohou objevit v zátěžové situaci jako reakce na stres, je to hodně individuální.
Uvádíte, že po lécích necítíte úlevu. Netuším, jaké léky berete a jak dlouho, některá medikace zabírá třeba až po několika týdnech, než se v organismu vytvoří potřebná hladina. Také netuším, jaký lékař Vám je předepsal. Bylo by rozumné být v péči lékaře/psychiatra specializovaného na oblast nelegálních drog.
Předpokládám, že marihuanu jste přestal konzumovat. V těchto případech je důležité udržet abstinenci od všeho (i alko) - další konzumace by Vaše nepříjemné stavy mohla dost zhoršit.
Přeji, ať se brzy cítíte lépe. V případě potřeby napište kdykoliv znovu. Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK