Pervitin - Pervitinová ústa a halucinace
Hancsz
Dobrý den, chci se zeptat, pokud pervitin šňupu nosem (pouze nosem), mohou se mi tvořit tzv.\"pervitinová ústa\"? (Prosím o jednoduchou odpověď)
Dále se chci zeptat na halucinace po pervitinu. Menší bludy mám vždy ke konci \"dojezdu\", ale když jsem si byl dneska pro jiný model pervitinu než obvykle, tak se menší halucinace objevili po 5 minutách a trvali... no vlastně až do teď a už to je asi 2,5h co jsem si to dal. Jak je tohle možné?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Při konzumaci nosem je samozřejmě poškozena nosní sliznice. Droga se po té dostává přes nosohltan do ústní dutiny a do trávicího traktu. Poškození sliznice může mít vliv i na ústa. Užíváním pervitinu dochází ke snížení produkce slin, to souvisí s poškozením a krvácením dásní, vznikem zubního kamene.
http://drogy.doktorka.cz/vliv-drog-zdravi-zubu/
Netuším, jak často pervitin užíváte. Pro organismus je to opravdu velká zátěž, jak po fyzické stránce, tak po psychické. U konzumentů pervitinu může dojít k nástupu toxické psychózy nebo jiných nepříjemných stavů (úzkosti, strachy...).
Nikdy nelze předem odhadnout, u koho se dostaví a také po jakém časovém úseku konzumace. Někdo může tyto stavy prožít již po prvních dávkách, někoho potkají třeba až po několika letech užívání. Nicméně vždy je to pouze otázka času. Také záleží na kvalitě drogy a její čistotě. Pokud si drogu kupujete, není nikdy jistota, zda je droga čistá a zda neobsahuje další příměsi. Velmi také záleží na osobnostním typu jedince, na jeho aktuálním psychickém rozpoložení, genetických dispozicích (pokud je v rodině genetická dispozice např. k nějaké psychiatrické diagnóze, může to užití jakékoliv drogy, včetně THC, odstartovat).
Pokud by Vaše nepříjemné prožitky pokračovali, doporučuji již nic nekonzumovat (včetně alkoholu a THC) - další užití by mohlo Váš stav zhoršit.
Poradenské služby v Kontaktních centech pro uživatele drog se dají využít zcela bezplatně, nezávazně a také anonymně, nechcete si někam zajít?
Netuším, kde žijete - naše K-centrum je otevřeno i o víkendu:
Kontaktní centrum SANANIM z. ú.
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby (bez objednání), takže můžete i dnes do 20hod.
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
S pozdravem MK