Test na návykové látky
Filip
Vážená drogová poradno,rád bych dostal pravdivou odpoveď na můj dotaz.Tahle stránka mi přijde na tyto věci úžasná,takže se neváhám zeptat na můj nepochopitelný den s testem na návykové látky za volantem.Dnes ráno v 7:45 jsem jel autem do městaJe mi 19 let a marihuanu(jinak vynikající léčebnou bylinu)využívam k léčebným a rekreačním účelům už od svým 14 let.Pravidelně asi 2 roky(každý den) takže je mi jasné že když jsem naposled 5.6. ve 23:00 kouřil bong,tak že test na marihuanu bude pozitivní.Bohužel byl.Ale teď k tomu hlavnímu.Absolutně nechápu jak může být pozitivní test(a to jen ze slin na jazyku,které se přece musí každý den měnit při čištení zubů a při konzumaci potravi a nápojů) jak jsem mohl mít pozitivní test na methanphetamini a amphetamini kdyz jsem měl naposled pervitin před 3 roky (pamatuju si že mi bylo 16).Moc děkuji za odpověd a laskavost vašeho personálu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Filipe.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
K Vašemu dotazu o pozitivním testu. Sám uvádíte, že pozitivnímu výsledku na THC jste se nedivil. Překvapil Vás záchyt dalších látek, které by poukazovali na užití pervitinu, ale tvrdíte, že ten jste měl naposledy před 3 roky. U orientačních testů se může stát, že ukážou falešnou pozitivitu. Testy provedené laboratoří (ze všech tělních tekutin) zaručují správný a spolehlivý výsledek, laboratorní testy dokážou rozlišit i případný záchyt léků, které mohou u orientačního testu např. způsobit falešnou pozitivitu. Pokud policie orientačním testem prokáže pozitivní výsledek a testovaná osoba je v rozporu s výsledkem testu, je nutno trvat na dalším přetestování toxikologickou laboratoří.
Sliny jsou tělní tekutiny, je to kapalný výměšek slinných žláz člověka, tedy vychází z organismu. Čištěním dutiny ústní a přijímáním tekutin/potravy se proto nezamezí prokázání toho co je v těle.
Ke skryté poznámce: chápu Vaše naštvání, ale pokud jste byl přetestován, jistě se v laboratoři potvrdí, že jste pervitin neužil, pokud jste ho neužil.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK