poradna na vysočině
Anita
Dobrý den, není to tak dlouho, co jsem Vám psala, že mám podezření, že přítel užívá pervitin (bylo to pod číslem 592684).
Dnes už mám podstatně více informací a vše směruje k tomu, že je opravdu silný uživatel. Je to o to horší, že máme 18-ti měsíční dcerku. Sice už 2 měsíce nejsme v jedné domácnosti, jelikož to bylo psychicky neúnosné. Jeho pozdní příjezdy, neustále výmluvy a ztracení peněz, už nešli omlouvat. Nevím však, jestli jsem udělala správný krok. Ba naopak, jestli jsem mu tím víc neublížila. Byla bych ráda, kdyby jste mi poslali kontakt na nejbližší centrum. Momentálně žijeme v Havlíčkově Brodě. I přesto, že naši budoucnost nevidím pozitivně, tak bych mu velmi ráda pomohla. Byl to hodný a přátelský člověk a nerada bych ho viděla na samém dně. Jen mám strach,ze to nepůjde lehce, jelikož i přes ztrátu toho nejčtenějšího - rodiny, si nechce připustit situaci a stále lže a zapírá.
Budu moc ráda, když mi poradíte kam zajít. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Anito.
Mrzí mi, že se to takto zvrtlo a konzumace, o kterých jste si nejdříve nebyla úplně jistá, se potvrdily. Obrátit se na odbornou pomoc je rozumné.
Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog (poskytují i poradenské služby rodinným příslušníkům) na Vysočině jsou pouze tři:
Kontaktní centrum U Větrníku
Oblastní charita Jihlava
U Větrníku 17
Jihlava
Telefon: 567310987
Mgr. Marta Kozdas
http://www.charitajihlava.cz
Kontaktní centrum a poradenské centrum Spektrum
Kolpingovo dílo ČR, z. s.
Žižkova 16
Žďár nad Sázavou
Telefon: 566620098, 608816721
Mgr. Josef Soukal
http://www.spektrum.kolping.cz
Kontaktní centrum NOE
Oblastní charita Třebíč, víceúčelové regionální zařízení pro problematiku drog
Hybešova 10
Třebíč
Telefon: 568840688
Ing. Mgr. Ivo Vítek
http://www.kcentrumnoe.cz
Přímo v Havlíčkově Brodě je několik ambulancí, kde byste se případně také mohla poradit:
Psychiatrická ambulance - Psychiatrická léčba
Dobrovského 2915
Havlíčkův Brod
Telefon: 569420510
MUDr. Markéta Doležalová
Psychiatrické oddělení při Psychiatrické léčebně - Primariát 2
Rozkošská 2322
Havlíčkův Brod
Telefon: 569478444
prim. MUDr. David Neubauer
http://www.plhb.cz
Psychatrické oddělení nemocnice, Primariát AT
Rozkošská 2322
Havlíčkův Brod
Telefon: 569478111
prim. MUDr. Hana Houdková
http://www.plhb.cz/content/primariat-1-detox-lecba-zavislosti
V Havlíčkově Brodě také působí Klub osob usilující o střízlivost:
Klub KLUS
http://www.klushb.estranky.cz/
Veškeré kontakty (tyto i další)) naleznete v databázi zde:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/?region_id=14 (v  rubrice Mapa pomoci zadat Kraj, Okres, Město, Druh)
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište kdykoliv znovu. Přeji dostatek sil!
S pozdravem MK