Extáze
Tess
Dobrý den , včera v neděli večer se mi stala taková nehoda. Jednou měsíčně si dám extázi (měla jsem jich asi 5 během 7 měsíců). V sobotu večer jsem si dala půlku žluté extáze ,ale nezabrala tak jsem si dala ještě půlku růžové. Ta už zabrala a celý večer probíhal bez problému. Celou neděli jsem prospala a večer jsem se probudila s hladem a dala si pár jahod ( držím dietu ). Hodinu na to se mi udělalo strašně špatně a zvracela jsem do noci. Nevíte čím by to mohlo být způsobeno? Zdravotní problémy krom chudokrevnosti nemám. Souvisí to s požitím extáze? Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Obávám se, že to takto nepoznáme. Také nelze opomenout skutečnost, že se vlastně nijak nedá zjistit (pouze toxikologickým rozborem) co vlastně všechno dané tablety vydávané za extázi obsahují. Bohužel není neobvyklé, že plno takových tablet se s účinnou látkou MDMA ani nepotkalo a jejich složení může být všelijaké. Tam pak nelze vůbec předpokládat, co mohou organismu a psychice přivodit za rizika. I kdybyste pořídila tabletu s obsahem MDMA, stejně pak nevíte jeho množství a množství dalších příměsí. Z toho důvodu nelze moc odhadnout, co jak bude po konzumaci probíhat, co se bude dít a co s čím bude reagovat (např. při současném užívání nějaké medikace). Obsahy tablet se mohou tak různit, že na podobné otázky bohužel nejde zodpovědně odpovědět.
Uvedla jste také, že držíte dietu. Netuším jakou a do jaké míry to také může mít nějaký vliv na Vaše potíže, které jste uvedla.
Doufám, že Vám je již lépe. Doporučuji jak s extází, tak s dietami to moc nepřehánět.
S pozdravem MK