Testy
anonyyym
dobry den v protidrogovem centru delaji testy z moci? nebo z ceho? mam strach ze budu pozitivni... (Užívala jsem marihuanu a pervitin kazdy vikend dva mesice v kuse.. tyden jsem nyni cista myslite ze to bude pozitivni kdyz jdu zitra na testy?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Konzumovat cokoliv, když předem víte, že Vás čekají kontrolní testy je trochu nerozum, ale to asi sama moc dobře víte.
K orientačním testům se používá buď moč, nebo sliny. Níže uvádím přibližná období prokazatelnosti z tělních tekutin.
THC
Detekce moč: 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
Detekce krev: do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce sliny/jako u krve
Pervitin
detekce moč: 3 až 21 dní (při ,,občasné" konzumaci cca do týdne)
detekce krev: 1 až 3 dny
detekce sliny/totožná jako u krve
Podotýkám, že v obou případech (jak u THC, tak u pervitinu) jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od frekvence a intenzity předešlé konzumace, velikosti dávek a množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy). Stejně tak záleží na individualitě metabolismu a schopnosti organismu se procesem odbourání vypořádat. Proto nejde předem přesně odhadnout, kdy kdo bude již zcela beze stop nebo ne.
Také nejde opomenout skutečnost, že např. THC se usazuje v tucích, ze kterých se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně používaných testů mohou tedy ukázat pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, ale je to důkaz, že v posledních dnech byla droga konzumována.
Pokud chcete vědět jak na tom jste, můžete si sama zakoupit volně prodejný test (v lékárnách jsou volně prodejné) a test si v domácích podmínkách provést, použití je obdobné jako test na graviditu.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem MK