první buchna
jabadabadu
dobrý den, už třetím rokem užívám pervitin, taky poměrně často trávu. s perníkem jsem si už prošla různejma obdobíma, ať už častějším užíváním (cca 1x týdně), pauzama (max. 2 měsíce) přes deprese, včetně antidepresiv.. tentokrát moje pauza trvala 6 týdnů, po který následovala čára a do cca hodiny první střelení. netušim, jestli to bylo množstvím nebo tou kombinací, ale prožívala jsem zároveň něco Extra spolu s pocitem překopnutí, nebyla jsem hovorná, jen seděla na zemi a furt sebou šila, zhluboka dýchala, oči vykulený jak nikdy lítaly po místnosti sem tam tam sem.. do toho různý seky, návaly, ale přitom jsem moc nad ničim nepřemejšlela, měla jsem pocit, že jsem úplně vygumovaná, no moc, zároveň nejlepší a taky částečně jedna z nejhorších vzpomínek. další den se tak nějak dal, klasický dobíhání účinku (seky, zimnice, schíza..). což jsem se snažila zahnat jointama. jenže dnes mi bylo fakt divně. bolest celýho těla, únavu, přetrvávající nechuť k jídlu, takovýto když mě nic nebaví a nemam na nic náladu atd. atd. už moc dobře znám. ale trochu mě znepokojuje, že mě furt bolí hlava, jsem neustále mimo, bez nálady, prázdno, dělalo mi problémy smysluplně odpovídat, přijdu si jiná, jen tupě zírám, nemyslí mi to, taková apatie, když si vybavim ty stavy těstě po, ještě se mi celkem živě vracej, nepřítomnost, často mi silně buší srdce, chvílema jsem se obávála, že už tenhle stav bude chronickej, protože se mi z toho nedaří se vyspat. hnus. furt vedro a hlavně ta hlava na prasknutí. divný pohyby. zkrátka neobvyklej dojezd. co vy na to?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Tak s ohledem na to, že u pervitinu nikdy nejde moc předvídat, co všechno vlastně obsahuje, těžko se pak hodnotí další účinky.
Také není úplně vhodné, když se k tomu ještě necítíte dobře tak obzvlášť, kombinovat s marihuanou - není neobvyklé, že se po té nepříjemné stavy ještě umocní. Nikdy není jistota, co konkrétního vlastně dotyčný užil (mohlo jít o nečistou drogu). Také bývají do pervitinu přidávány ještě další příměsi (kvůli objemu /tedy zisku prodejců), takže pak se velmi špatně posuzuje, o co přesně v danou chvíli jde a čím to může být způsobeno...
Kombinace antidepresiv a pervitinu je také dost ošemetná. Veškeré nelegální drogy (včetně alkoholu a THC), ale i jiné další léky s antidepresivy mohou v některých případech velmi výrazně interagovat. Vše je velmi závislé od typu antidepresiva a drogy. Jednoznačné ovšem je, že člověk, který užívá antidepresiva, by neměl vůbec o užívání drog vůbec ani uvažovat. Nejenom, že je zde riziko různých somatických potíží, ale především s ohledem na základní onemocnění, kvůli kterému je medikace podávána. Zde je pak velký předpoklad, že další průběh psychických potíží, které jsou medikací léčeny, mohou být velmi výrazně drogou zhoršeny.
Některá antidepresiva se nesmějí kombinovat s látkami obsahujícími tyramin (červené víno, pivo, plísňové sýry). Antidepresiva z některých skupin se nikdy nesmí kombinovat s extází a jinými amfetaminy, rizikem je serotoninový syndrom, který může končit i smrtí. Dále některá antidepresiva jsou velmi toxická pro srdce a kombinace s látkami stimulujícími srdeční činnost (extáze, amfetaminy, kokain) může vést také k vážným komplikacím...
Doporučuji teď nic nekonzumovat (včetně THC a alkoholu). Hodně pijte (nealkonápoje, ne colu a ne energy drinky), můžete zkusit bylinné čaje (meduňka/třezalka), doplňte vitamíny, minerály, vyváženě se stavujte, nechte organismus odpočinout. Konzumace jakýchkoliv drog je vždy pro tělo včetně psychiky velký nepřirozený zásah, je třeba mu teď dopřát klidu na regeneraci.
V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
Přeji, ať je Vám brzy lépe.
S pozdravem MK