Jak z toho ven?
nevim
Dobry den, je to poprve za 6 let uzivani drog, co se obracim na vas a zadam o radu nebo alespon pochopeni. Je mi 23 let a dlouhodobe uzivam drogy jako je pervitin, kokain a speed. Zhruba rok meho zivota jsem uzivala pervitin nitrozilne, asi 4krat tydne. pote jsem ho snupala jen o vikendech, dokonce jsem vydrzela i rok bez toho. Odstehovala jsem se do Londyna a ziji tady dva roky. Myslela jsem si, ze zacnu novy zivot bez drog, novy kamaradi apod. Po roce co jsem tu nikoho neznala, jsme s pritelem objevili jeden klub, kde se mi naprosto Londyn znechutil. Neda se tu sehnat pervitin, tak jsme s pritele zkusili kokain. Zpocatku to bylo super, zadne dojezdy jak po pervitinu, citila jsem se na druhy den dobre a mohla spat a jist. Ted si zvysujeme davky a jsme schopni za jeden vikend utratit 400 liber, coz je v prepoctu zhruba 13 000. pokud bych si mela spocitat vsechny penize co jsem do drog dala, mohla bych si koupit vlastni byt apod. Mam neuveritelne vycitky. Od svych 18 let jsem pracovala jako konzultantka a nikdy na me nikdo nic nepoznal. Tady v Londyne pracuji v kavarne a sama sebe se ptam, jak je mozne takhle fungovat pri to co jsem zazila a stale prozivam. Mam velike problemy ve svem sexualnim zivote. Byvaly pritel byl zavisly na pornu a nejakym zpusobem me stale ponizoval. Nesnasim vsechny chlapi a jsem podezirava. Obcas mivam halucinace a slysiny. Premyslim o smrti, ale ani na to nejsem dostatecne silna, abych to udelala. Stydim se vyhledat odbornou pomoc. Vubec nevim jak z toho vseho ven.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za otázku; je dobře, že jste našla sílu a napsala.
Jak píšete, začíná se vám po několika letech užívání drog vymykat jejich kontrola z rukou. K tomu se přidávají problémy v partnerském soužití. Dokonce, jak píšete, přemýšlíte o smrti. Dále ještě naznačujete, že prožíváte něco složitého a divíte se, že ještě dokážete fungovat. Občas máte bludy a halucinace, Nejspíše v důsledku užívání drog. A toto prožíváte v kulturně a jazykově "cizím" prostředí. Umíte být na sebe tvrdá a jste zvyklá mít na sebe vysoké požadavky, proto se stydíte vyhledat odbornou pomoc. Obávám se, že jste zašla příliž daleko a bez již se bez pomoci neobejdete.
Asi bych na vašem místě v tuto chvíli nejdříve zvážil další pobyt v zahraničí. Nevypadá to, že byste tam měla ve svém okolí nějakou podporu a také vám nemohu doporučit vhodné kontakty, kde byste, jako v Čechách, mohla efektivně a i anonymně konzutovat svoji situaci s odborníky. Zašla jste příliž daleko. V takové situaci se bez pomoci a podpory neobejde nikdo, asi ani vy. Zvažte to. Návrat, nebo nejméně konzultaci s experty v Londýně. Sociálně zdravotní služby k tomu, abyste se vrátila do spokojeného života, jsou v Čechách jedny z nejlepších v Evropě.
Přeji vám již samé správné rozhodnutí. Kdybyste potřebovala se ještě na něco doptat, beze všeho napište.
Jakub Chudomel