neurol
Olina
Dobrý den,
Neurol jsem brala s týdenní přestávkou 6 týdnů v dávce 1/2 tablety nebo 1 tableta 0,25 mg denně. Týden jsem brala jen 3/4, týden 1/2 a týden 1/4 tablety. Teď je to 6 dnů, co jsem nic neužila a jsem dnes nějaká nervozní a divná. Myslíte si, že je to závislost? A jak to mám řešit?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Olino.
Dávkování, které uvádíte, je uváděno jako počáteční dávka (půl až jedna tableta 0,5Neurol), délka léčby by neměla přesáhnout 12 týdnů bez přehodnocení stavu lékařem, Vy jste uvedla 6 týdnů.
Nebezpečí vzniku závislosti se zvyšuje s dávkou medikace a délkou léčby, vyšší pravděpodobnost může nastat u pacientů, kteří v minulosti již problém se závislostí měli (alkohol, drogy, jiné léky). Takže pokud nepatříte do této skupiny, s největší pravděpodobností by se o závislost jednat nemělo, ale tyto záležitosti se opravdu špatně hodnotí přes internet.
Pokud i v tuto chvíli pociťujete nějaké nepříjemné stavy a je pro Vás obtížné je vydržet, tak neváhejte a obraťte se na lékaře, který Vám tento lék předepisoval a vysazoval. Přece jenom má o Vás kompletní informace, jak o současném zdravotním stavu, tak o celkové anamnéze.
Přeji, ať se brzy cítíte lépe.
S pozdravem MK