divné stavy po alkoholu a během něj
El
Dobrý den, dříve jsem užívala pervitin a byla i v psychiatrické léčebně nicméně mi potvrdili,že na prášky to není. Pervitin jsem užívala když jsem byla mladší na střídačku s alkoholem a později tři roky o víkendech ve větších mírách jednu dobu to mělo i takový spád,že jsem brala i v týdnu(cca půl roku).Po čase jsem,ale začala více pít a začali se mi dělat ty stejné stavy jak na pervitinu což znamená zrychlení a hlavně zřejmě paranoia z toho že o mě někdo něco spatného řekl (hodně se bojím třeba lidí kteří to o mě ví,že si za zády mezi sebou o mě šeptají že jsem feťačka a mají narážky - teď se mi to teda stalo a byla to pravda jenže v závislosti na to už jsem to začla slyšet ještě dvakrát od těch osob a to myslím,že už bylo vsugerované) a následná absence komunikace s lidmi kolem a zavření se doma před okolním světěm (zřejmě strach o tom co mi kdo zase špatného řekne) a ještě těkavé pohyby.Dříve zhruba 2-3 měsíce po léčebně mi hlava začla stávkovat a jeden den když jsem ráno vstala jsem věděla že nic neudělám a druhý to zase bylo ok a takhle to chodilo cca 3-4 měsíce nicméně to už skoro přestalo.Dále se mi začaly vracet sny,které se mi dříve zdávaly a v hlavě mi jedou stále dokola může to být také způsobeno drogami?Říká se že když berete drogy tak se vám sny postupně přestanou zdát je to pravda?Mě se teda stalo,že jich bylo méně.Zjistila jsem že kafe například vůbec pít nemůžu mám po něm taky tyto roztěkané stavy a problémy s vyjadřovaním. Ps:nerada bych v tomto případě slyšela o psychiatrovi myslím,že na prášky to opravdu není (nejsem vyznavač tohoto směru) myslím,že si dokážu poradit sama jen bych potřebovala poradit jak a kde je problém.Předem díky za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Zřejmě nedopatřením jste zadala svůj dotaz 2x, první dotaz vedený pod kódem číslo 55 65 75 je již zodpovězený, pro jistotu odpověď kopíruji i sem. Mějte se hezky, pokud se budete potřebovat na něco doptat, klidně zase napište. MK
Kopie:
zdali se Vám podařilo ze svého života vypustit pervitin, je to fajn.  Velmi špatně se objektivně hodnotí situace takto na dálku, bez osobního kontaktu a s minimálním množstvím informací. Nicméně, vycházím z toho, co jste popsala a s největší pravděpodobností to vypadá, že jste vyměnila primární drogu za drogu jinou, tvz. ,,přesmyk závislosti" (např. pervitin za alkohol). Nemusí to nutně znamenat, že pijete od rána do večera, ale tak, že po konzumaci alkoholu (který může být v jisté míře i nadužíván) se Vám dějí stejné věci jako při užívání pervitinu, máte kolem toho stejné nebo velmi obdobné prožitky, následně pak prožíváte izolaci a špatně se Vám komunikuje s okolním světem. Pokud není závislá osoba na primární droze dostatečně odléčena a na léčbu samotnou nenavazuje následná péče ve formě doléčování, bohužel se to může stát. Nelze to pak řešit jako problém alkoholu, ale jako závislost komplexně.
I přes to, že Vám v léčebně řekli, že to není na prášky, neznamená, že to není problém. Tři roky konzumovat pervitin není úplně krátká doba a jeho užívání má samozřejmě velký vliv na celý organismus, včetně psychiky. Stavy, které jste popsala, nejsou neobvyklé. Bylo by, ale zapotřebí, abyste abstinovala od všeho (včetně alkoholu a THC) - tělo a psychika si od všech zásahů odpočinula a nabrala zase svou rovnováhu. Doporučuji ani nepít kafe, energy drinky, colu, zkrátka vše co by Vás mohlo nabudit a zbytečně tak nepřivolávat nepříjemné prožitky, které jste uvedla po konzumaci kávy. Můžete zkusit bylinné čaje na zklidnění (meduňka, třezalka). Netuším, jak je to dlouho, co pervitin neužíváte vůbec. Většinou, po jeho vysazení a udržení abstinence se postupně vše vrací do normálu, včetně snů.
Striktně odmítáte návštěvu psychiatra, což respektuji. Jen bych ráda uvedla a upřesnila, že konzultace s psychiatrem nemusí vůbec znamenat nasazení léků, jsou i jiné možnosti a směry, kterými se dá léčit, např. psychoterapie.
Dále bych také ráda připomněla, že v našich zařízeních pracují i psychologové, psychoterapeuté, sociální pracovníci a s těmi všemi se dá hovořit, bez toho aniž by Vám nutili užívat psychofarmaka, která nechcete. Naopak, vážíme se každého, kdo chce tento svůj boj vybojovat bez toho, aby do sebe nutně něco cpal (když se vyjádřím lidově).
Takže, pokud byste si měla chuť o tom všem, co prožíváte pohovořit, ráda Vám doporučím kontakty.
Mějte se zatím hezky, držte se a v případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK