Jak zjistit pravdu?
Frodo
Dobry den, predem dekuju za vas cas a omlouvam se za pravopis.
Mel bych otazku ohledne pervitinu.
Muj starsi bratr bere uz nejaky cas pervitin samozrejme s kamarada a tvrdi jak je to super zit nocni zivot ikdyz vim jaky je to vypatlany bezmozek ktery zije celej zivot u rodicu nepracuje a nic neplati a jenom si stezuje, bohuzel uz jsem nekolikrat rodinu informoval ze ten clovek bere drogy ale bohuzel bez dukazu nic neudelam uz nekolikrat jsem ho nacapal jak snupe s prateli a buh vi co jeste berou samozrejme ze se u rodicu vymluvi ze nic nebere a pak to skonci coz me celkem vytaci zacne to tak ze si snupne asi tak den a pul nespi a nejí a pak sezere klidne 7 plnych taliru jidla + pije velmi dost mleka na jeho postave to nejde poznat ze by neco bral chvilku je hubeny a pak zas pri sve normalni vaze (takovej mensi jojo efekt) tak se chci zeptat jestli ma mleko neco spolecneho s pervitinem? Redukuje to neco? Skryva to neco? Jak dokazat rodicum ze ten clovek uziva drogy? Dekuju za radu. S pozdravem N.xxxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Vaše příjmení jsem záměrně umazala s ohledem na anonymitu, kterou zaručujeme všem pisatelům.
Chápu, že bratrovo užívání pervitinu a možná i dalších drog Vás štve, také si umím představit bezmoc, kterou díky nemožnosti dokázat to rodině asi s největší pravděpodobní pociťujete...
Střídání váhy - rychlé zhubnutí, po té zase nárůst fyzické váhy je u konzumentů pervitinu častým jevem. Pokud je jedinec pod vlivem, většinou moc nejí, po odeznění účinku drogy to pak organismus dohání. Stejně tak je to se spánkem a energií. Pod vlivem je tělo nepřirozeně stimulováno, organismus je při síle i přes absenci spánku, po vysazení nastává únava až vyčerpanost a tělo potřebuje získat zase rovnováhu.
Proč bratr nadměrně konzumuje mléko, nedokážu jednoznačně odpovědět. Mezi uživateli drog koluje plno tvz.,,zaručených receptů" jak snížit riziko případného testování, konzumace mléka je např. jeden z nich. Sice ve skutečnosti nefunguje, nicméně mnozí tomu věří. Je jedna varianta, která mě napadla.
Dále pak mě konkrétně k tomu napadá, že uživatelé pervitinu mají v době konzumace menší přísun potravin a tím logicky průběžný a pravidelný přísun důležitých látek, který organismus prostě potřebuje. Tím jak tělo hubne, zákonitě chátrá, mohou se dostavit různé problémy od potíží s pletí, odvápnění až po problémy s imunitním systémem. Možná jen bratrův organismus podvědomě žádá přísun vápníku, který v mléce je a není to vůbec na vědomé úrovni jako varianta první. Opravdu těžko říct.
V odkazech přikládám informace pro blízké osoby a o látce pervitin:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud je pro Vás Praha dostupnou, můžete navštívit naši poradnu pro rodinné příslušníky a tam více a podrobněji v osobním kontaktu zkonzultovat jak o celé této choulostivé situaci hovořit s rodiči. Případně se poradit jak vhodně rodičům doporučit, aby i oni se na poradnu nebáli obrátit.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Tato poradna se nachází v zadní části kavárny Café Therapy. Veškeré poradenské služby jsou poskytovány bezplatně, na první konzultaci je třeba se objednat. To můžete během provozní doby v čase od 9,00 do 19,00 veškeré pracovní dny.
Více informací o zmíněním zařízení naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Pokud by Vás k tomu ještě něco napadlo, něco nebylo jasné, potřeboval se doptat nebo žijete někde jinde a nevyhovuje kontakt, neváhejte znovu napsat.
Zatím se mějte hezky, s pozdravem MK