Pervitin - dojezd
Ferko
Dobry den, rad bych se Vas optal na par dotazu ohledne Pika, drogu uz jsem parkrat vyzkousel, kamaradi v mem okoli take ale vzdy meli dojezd, a me prijde ze ja ne. I kdyz sem pod touto latkou mam vzdy chut k jidlu, vzdy si normalne jdu lehnout, a vse je v poradku, nevite cim by to mohlo byt? Spise co zpusobuje dojezd. A pak jeste jeden dotaz ohledne mluvy, vsude se pise jak jsou lide rozkecani i mi kamaradi to maji take, ale ja ne. Cim to? Dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud máte pocit, že na Vás pervitin neúčinkuje, může znamenat více možností.
Buďto na Vás opravdu neúčinkuje, tak jak je obvyklé a běžné. Přece jenom každý lidský organismus včetně psychiky je jedinečný, můžete být prostě jedinec, který to má takto.
Nebo možná působíte dost jinak, než si v tu danou chvíli sám připadáte. To bývá celkem běžné. Většina osob je se zpětnou platností (většinou, když se vyabstinují) velice překvapených, jak například vypadali na fotkách, videozáznamech, z toho co dělali atd. Stejně tak jak vypadali a jak se chovali další spoluuživatelé, se kterými v době intoxikace byli a přišli jim v danou chvíli zcela normální. Vnímání osob pod účinkem drogy je přece jenom hodně zkreslené.
Možná jste třeba vůbec neužil pervitin. Možná byste se divil, co vše se pod názvem této drogy dá koupit. Omítkou počínaje, přes křídu, prášek na pečivo až po aspirin. Díky příměsím, které prodejci velmi často přidávají k pervitinu (a vůbec všeobecně k distribuovaným drogám), aby jejich objem získal ještě na větším objemu a tím se navýšil samotný zisk. Bohužel uživatelé dost často ani nevědí, co vlastně berou. Mnohdy je látka tolikrát namíchána, že ve výsledku je pervitinu v dané dávce minimum, na rozdíl od jiných látek, které mohou být nebezpečnější než pervitin samotný.
Doporučuji řádně zvážit, zda v dalších experimentech pokračovat. Skutečnost, že jste doposud nezaznamenal to, co jste asi očekával, neznamená, že Vám droga nemůže nijak ublížit, naopak. Už s ohledem na to, že mnohdy opravdu není vůbec zřejmé, co vlastně kupující kupuje, potažmo následně užije.
Mějte se hezky a buďte opatrný.
S pozdravem MK