9 měsíců užívání
xxx
Dobrý den, chci se zeptat, jestli jde s pervitinem skončit samo od sebe i po delší době užívání (např. Po 9 měsících). Mam přítele, který užívá, nyní mi tvrdí, že s tim prestal. Jenže, ja si nemyslím, že to jde tak jednoduše, jak mi přítel tvrdí. Na něm to nijak nepoznám, moc hubený je pořád a zornicky ma malé ( za světla se v průběhu dne mění).

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Vysadit pervitin není zase až tak těžké, tam nehrozí dramatický abstinenční syndrom jako např. u opiátů, ale mnohem těžší je pak udržet abstinenci trvalou. Psychický návyk může být opravdu velmi silný a chutě na další užití, které se vrací průběžně a v různých intenzitách mohou zcela dotyčného ovládnout, mnozí pak selhávájí.
Zde uvádím základní informace o pervitinu a projevech užití:
-          je psychostimulant - zřetelně ovlivňuje motoriku
-          stejně tak psychické funkce
-          užití vede k euforii, sebejistotě a rozhodnosti
-          snižuje únavu
-          nepotřeba spánku
-          může působit anxiogenně (navození úzkosti a strachu)
-          navozuje stereotypní chování (tvz. zásek")
-          působí nechutenství
-          uvolňuje v organismu energii a zvyšuje výkonnost celého organismu
-          Urychluje psychomotorické tempo
-          způsobuje motorický neklid (typická tvz. ,,vykroucenost")
-          zvyšuje krevní tlak a tepovou frekvenci
-          zorničky jsou rozšířené
-          urychlení toku myšlenek (často na úkor kvality)
-          zvyšuje pozornost a soustředěnost
-          zlepšuje schopnost empatie
-          odstraňuje zábrany
-          po odeznění účinku (tvz.,,dojezd")  hluboké pocity vyčerpání, celková skleslost až deprese
Více o pervitinu zde: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Dále můžete prostudovat informace pro blízké osoby: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Mrkněte se na to, pokud by Vás k tomu něco napadalo, potřebovala se doptat, apod. klidně zase napište.
Pokud byste měla zájem o konzultaci v osobním kontaktu (bezplatně, nezávazně), uveďte, o jaká města by šlo.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem MK