Názor
Karel
Dobrý den, již 5 měsíců chodím s Evou. Poslední dobou začínám mít podezření, že by mohla užívat drogy. Od samého začátku mi přišlo podivné, že vůbec nejí a má problém se spaním. Tvrdí, že od malička nemá vztah k jídlu, že jí to prostě nebaví. Večer nemůže usnout, chodím spát sám. Nespavost řeší alkoholem, např. láhví vína. Obecně je schopná vypít velké množství alkoholu, na posezení klidně i dvě láhve vodky a stále je schopná komunikovat. Má suverénní vystupování, někdy až moc. Všichni jsou pro ní blbci. Je fakt, že je velmi inteligentní a uvědomělá, dokáže uvažovat velmi racionálně, nelze s ní nesouhlasit. V práci je úspěšná, pracuje střídavě ve stavebních firmách po boku vedení, připravuje a řídí výstavbu. Jednatelé firem s ní spolupracují kvůli kontaktům a schopnosti \"sejmout\" protistranu argumantací, pohotovou reakcí. Dříve pracovala ve firmě kde pracovali snad 16 hodin denně a ještě v presu. Má velmi rychlé uvažování, je hovorná, od rána do večera non-stop. Celkově má přehled, je sečtělá. Občas chodí na hematologii, tvrdí, že má chudokrevnost a že kvůli tomu má suchou kůži, musí se stále mazat krémem. Někdy se mi ale naopak zdá, že je lehce politá potem. V minulosti jí prý matka nařkla z toho, že bere drogy, trvalo to prý 4 roky od té doby co se odstěhovala od rodičů. Ona sama užívání drog zásadně odmítá a tvrdí, že už kvůli této křivdě je ani nikdy brát nebude, aby si obhájila svojí velikost. Už se v tom začínám ztrácet a potřeboval bych poradit. Podle mého názoru je buď velmi specifická a zvláštní nebo užívá nějaké drogy. Můžete mi prosím sdělit Váš názor? Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Karle.
Po pravdě řečeno - to je těžká otázka a nelze na ní jednoznačně odpovědět.
To co popisujete, by klidně mohlo s drogami souviset, ale také klidně vůbec nemuselo. Na obdobných pracovních pozicích a s požadavky na tyto pozice (vysoké tempo a nasazení, pohotovost, rychlost, komunikační schopnosti, asertivita atd.) pracuje plno lidí, kteří tento zápřah potřebují něčím podpořit, aby byli schopni udržet tempo a zvládnout stres, který k tomu tak nějak víceméně patří. Na druhou stranu, ale také plno lidí toto tempo, zápřah, ale i stres zvládají sami o sobě díky osobnostnímu nastavení, charakterovým vlastnostem a potřebám.
Trochu mě zaráží, že dívka, která vůbec nejí nebo jí minimálně (dle toho usuzuji, že bude asi hodně štíhlá) vypije dvě lahve vodky a není to na ní vidět. Obecně je známo, že při konzumaci stimulujících látek (kokain, pervitin) je organismus odolnější vůči konzumaci alkoholu. Laicky řečeno, člověk na těchto látkách může vypít mnohem víc alkoholu než obvykle. Stimulující látka přebije účinek alkoholu. To se pak v plné síle objeví po odeznění účinku -  tedy kocovina je po té o to horší.
Ale opravdu těžko říct, takto bez osobního kontaktu se slečnou Evou můžeme zůstat pouze v rovině hypotéz, rozhodně bych slečnu nechtěla z něčeho nařknout, možná je vše úplně jinak...
Obávám se, že Vám nezbude jiný nástroj, než komunikace a otevřenost na obou stranách.
Pokud byste si chtěl o Vašich podezřeních více a konkrétněji pohovořit v osobním kontaktu, můžete se obrátit zcela nezávazně na naši Poradnu pro blízké osoby, níže kontakt.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradnu naleznete v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části a to v čase od 9,00 do 19,00 hod během pracovních dnů. Na první konzultaci je nezbytné objednání předem. Veškeré služby poskytuje poradna zdarma.
Více informací naleznete zde:http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Každopádně budu moc ráda, když dáte vědět, zda jsou Vaše podezření opodstatněná nebo zda šlo o schodu jiných okolností.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem MK