chce či nechce?
because
Děkuji za Vaši reakci..bohužel AP/a nejen to/ jsem navštívila již před pár měsíci a tam mi slečna potvrdila pouze to,co už vím..pouze dodala,že jsem mu pomáhala až moc,kdežto on neprojevil žádnou snahu,měl jen samé výmluvy,proč nic nejde a cokoliv slíbil,vždy se nakonec ukázalo jen jako lež..od odborníka mi bylo řečeno,že vztah s ním mám ukončit,už mu nepomáhat,že si musí padnout až na dno a pak až se možná bude chtít opravdu změnit..na substituci začal chodit vlastně jen proto,že aby měl levnější \"s\" a mohl ho vesele prodávat a dál si píchat..k psychiatrovi zase z toho důvodu,že se potřeboval zbavit silných depresí..tam bere dvoje léky,které mu mají zlepšit náladu,myšlení,ulehčit mu celou situaci a posunout ho vpřed..bohužel,jeho to nemění ani v chování ani v odvykání...léčebnu stále odmítá a vlastně odmítá vše,co se týká nějaké změny/života bez fetu/..pokud po něm nic nechci,je v klidu a vše naprosto \"v pohodě\",jakmile jen naznačím,že by mohl už začít něco měnit,je zle,hledá další výmluvy,důvody,atd..obávám se,že on někde sám v sobě vůbec nechce přestat,nic měnit a dál vést život,na který je zvyklý,jen si to potřeboval vše ulehčit a takto je spokojený.Tímto prostě docházím k názoru,že nejde pomoct člověku,který sám nechce.Přeji hezký den.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Omlouvám se, že jsem Vás posílala využít služeb, které už máte za sebou. Je mi líto, že jste do pomáhání a podpory dala tolik úsilí a nikam to, dle toho co uvádíte, nevedlo.
Ano, máte pravdu, pomoc se dá pouze tomu, kdo o pomoc opravdu stojí. Pokud jste došla k závěru, že dále v tomto vztahu setrvávat nechcete, nebylo by se čemu divit. Být ve vztahu se závislou osobou, která nehodlá a nechce nic měnit je zničující i pro partnera. Možná máte v úmyslu tento vztah ukončit a hledáte sílu to udělat. Možná potřebujete vědět, že jste proto udělala vše. Netuším, co vše se Vám kolem toho hodní hlavou a prožíváte za pocity. Podle Vašich dvou příspěvků, které jste sem napsala, to vypadá, že jste udělala vše, co se udělat dalo. Každopádně jsem ráda, že jste se znovu ozvala.
Přeji dostatek sil ke všemu, co budete potřebovat. Ať už Vaše rozhodnutí bude jakékoliv.
V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK