Je/není uživatelem?
Anita
Dobrý den, měla bych dotaz ohledně přítele. Když jsme spolu začali, sám mi otevřeně řekl o své minulosti, že nepravidelně užíval pervitin(před 7 lety). To období trvalo zhruba půl roku.
Ale konci minulého roku \"nalízal\", údajně si policisté nebyli jistý, zda je test pozitivní, tak přítele vzali na odběr krve a ta pozitivní byla. Nakonec se mi přiznal, že v polovině října si s kamarády dopřáli(jaké množství nevím), ale krev mu brali až po dvou měsících(v prosinci). Je tedy možné, že by to měl stále v krvi? Vím, že během vztahu si dal i na silvestra před 3 lety, ale to jsem bohužel viděla a o jiných případech nevím. Jenže teď měl i problém s nosem, na přepážce nosu měl hematom s hnisem. Byl co den na kontrole a hnis vymačkávali. Mohlo by toto být zapříčiněno užíváním drog? On tvrdí, že se do nosu udeřil. Děkuji za informace..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Anito.
Těžko se objektivně něco posuzuje na dálku, ale tohle zní divně (už s ohledem na to, že po dvou měsících od údajné konzumace mu byla prokázána přítomnost amfetaminu v krvi). Vzhledem k jeho drogové minulosti, kterou Vám sám přiznal, bych asi byla na pozoru.
Orientační údaje prokazatelnosti pervitinu:
detekce moč - 3 až 21 dní (při ,,občasné" konzumaci cca do týdne)
detekce krev - 1 až 3 dny
detekce sliny - totožná jako u krve
Jde opravdu, ale o údaje pouze orientační - jelikož vždy závisí na dalších aspektech, jako je intenzita a frekvence předešlých konzumací, kvalita konkrétní drogy a také je důležitá schopnost organismu se s procesem odbourání toxické látky vypořádat, je to proto velmi individuální.
Poraněná nosní přepážka u konzumace drog konzumovaných ,,šňupáním"  není nic neobvyklého. Ale zda se přítel praštil, jak uvedl, Vám samozřejmě nemůžeme ani vyvrátit, ani potvrdit.
Možná by nebylo od věci obrátit se na nějaké zařízení pracující s uživateli drog v místě bydliště a tam více v osobním kontaktu pohovořit o Vašich podezřeních, rozhodnout se co dál, pokud by se přítelova konzumace potvrdila. Tyto poradenské služby pro blízké osoby uživatelů se dají využívat zcela nezávisle, anonymně a jsou bezplatné.
Chápu, že jsem Vás asi moc nepotěšila.
Pokud byste chtěla nějaké kontakty, kde byste mohla vše zkonzultovat, ozvěte se a uveďte, jaká města jsou pro Vás v dobré dostupnosti.
Zatím se mějte hezky, v případě potřeby klidně zase napište.
S pozdravem MK