chce či nechce?
because
Dobrý den,nechci tady vypisovat celý problém,protože si jistě dokážete většinu domyslet,takže se pokusím ve zkratce..Chtěla bych vědět,zda jde nějak poznat,kdy chce drogově závislý opravdu změnit život a přestat brát a kdy pouze předstírá.Příklad:jakákoliv změna/zrušení tel.čísla,jiné bydlení,jiná práce,přerušení kontaktů/-to vše je pro něj problém,vždycky si to nějak odůvodní,jak je to těžké,jak to udělá,jak to nejde hned-ale přitom stále jen mluví a nic se nemění,žádný pokus o nějakou,třeba jen malou změnu.Nebyl si schopný/resp.ve skutečnosti asi spíš nechtěl/domluvit si subst.léčbu,psychiatra-to vše jsem mu zajistila já a jak mi teď dochází,strašně jsem mu to všechno ulehčovala..o to hůř,že začínám být přesvědčená,že to bylo všechno marné,protože si myslím,že člověk,který opravdu chce žít jinak,tak pomoc přijme a i přes to,jak moc je to těžké,bude se aspoň snažit něco měnit,i když pomalu a nebude hledat stále jen výmluvy,proč to nejde ale to je jen můj názor,proto bych ráda znala i názor odborníků.Děkuji./přítel bere 20 let-začínal na pervitinu,poté heroin,pak si 8 let píchal subutex,nyní se dva měsíce pokouší brát suboxon ale stále si ještě píchá \"s\"/

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Asi Vás zklamu, ale opravdu nelze objektivně posoudit něčí motivaci případně demotivaci s minimálním množstvím informací a především bez osobního kontaktu. Nerada bych příteli křivdila. Být 20 let na drogách je opravdu dlouhá drogová kariéra, některé vzorce chování může mít již tak zažité, že asi nebude úplně snadné je nahlédnout, pojmenovat a po té změnit. Vždy jde o dlouhodobý proces, u takto dlouhé kariéry obzvlášť.
Dle toto co uvádíte, jste do jeho ,,úzdravy" šla s velkým nasazením a určitě Vás to stálo plno sil. Na kolik to bere vážně i přítel si opravdu netroufám takto střelit ,,odboku". Možná by nebylo od věci vše více a konkrétněji probrat v osobním kontaktu. Můžete se u Vás obrátit na Adiktologickou poradnu a tam využít poradenských služeb pro blízké osoby. Tyto služby se dají využít nezávisle a bezplatně. V nabídce služeb pro rodinné příslušníky a partnery závislých osob, je k dispozici krom individuálních konzultací i účast na skupinových sezeních, společně s dalšími, kteří mají obdobné potíže s blízkou osobou jako Vy. Měla byste tak více prostotu probrat vše co potřebuje, poradila se jak vhodně s přítelem komunikovat, doplnila si informace a lépe pak třeba naplánovala další vhodné kroky.
Adiktologická poradna PREVENT České Budějovice
Františka Ondříčka 2
České Budějovice
Tel: +420 725 708 078
E-mail: poradna@os-prevent.cz
Web:  http://dp.os-prevent.cz
http://dp.os-prevent.cz/cilova-skupina
http://dp.os-prevent.cz/sluzby
Provozní doba: PO - ČT: 9.00 - 17.00, PÁ: pro objednané klienty
Zatím se mějte hezky. Přeji dostatek sil oběma a budu ráda, když dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí.
S pozdravem MK