Koureni konopi
Amauni
Dobry den,je mi 25 let a jiz 10 let pravidelne kazdy den kourim konopi.Detstvi jsem mela velmi tezke,vyrustala jsem s tatou alkoholikem a schizofrenikem.Od 6 let jsem chodila k psychologovi a v puberte jsem odmitala,zacla jsem zkouset ruzne drogy u kterych sem se domnivala ze mi vse psychicke vyresi.Samozdrejme to byl omyl a od 18 let kourim pouze konopi,snazim se jen jedno vecer hlavne kvuli spanku a zlym snu.Momentalne mam pul roku pritele ktery konopi nekouri,vse jsem mu povedela a nastesti to pochopil,ale nesouhlasim stim.Jsme do sebe zamilovany a planujeme za nejaky cas miminko,tak sem se zarekla ze zkusim prestat pul roku nez se o miminko budem pokouset,dnes je to ctvrty den bez koureni a je vecer a citim se hrozne.porad se povzbuzuji,chci zkusit zit bez toho ale psychika a me myslenky jsou v depresi.pres den uplne v pohode zvladam,chodim do prace,postaram se o domacnost vse si zaridim ale vecer mam opravdu hrozny stavy.Jaky je vas nazor na prestani kourit konopi v mem pripade ?Dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Rozhodně se fajn se o to pokusit. Je dobře, že jste napsala. Marihuanu jste užívala poměrně dlouho. Připravte se na to, že počátek nebude asi úplně příjemnou událostí. Mezi příznaky spojovanými s vysazením jsou uvedeny potíže se spánkem, celkový neklid, ale mohou být i křeče a svalový třes. Obecně se uvádí, že většina příznaků tohoto ražení zmizí do 96 hodin, tedy cca 4 dny. Uvádíte, že 4 den jste vydržela, setrvejte rozhodně dál.
Můžete se mrknout na web, který je zaměřený právě na problém kouření marihuany. http://www.koncimshulenim.cz/jak-nehulit/
Můžete zkusit i on-line léčbu:
http://www.koncimshulenim.cz/online-lecba/
Dále se pokuste své myšlenky směrovat k nějakým činnostem, zaměstnávat se. Není celkem podstatné jak, důležité je především odpoutání pozornosti a myšlenek na drogu. Pokud budete uklízet nebo si číst je vskutku jedno, hlavně nedělat to, co Vám Vaše užívání bude připomínat, např. poslech konkrétní hudby, kterou máte spojenou s kouřením marihuany nebo sledování filmů s touto tématikou.
Pokuste nastolit si pravidelný režim, nejen co se týče činností, ale i příjmu potravin. Doplňujte vitamíny, dodržujte pitný režim (nealkonápoje). Můžete vyzkoušet bylinné čaje na uklidnění (meduňka, třezalka).
Kdyby se Váš stav nějak rapidně zhoršil (po psychické stránce), napište a uveďte, jaká města máte v dostupnosti, pak by bylo vhodné, aby Vás viděl odborník.
Máte podporu přítele, v plánu založení rodiny, máte silnou motivaci. Vydržela jste čtyři dny, věřím, že zvládnete i ty další. V případě potřeby kdykoliv znovu napište.
Budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám to daří.
Tak se držte!
S pozdravem MK