kouření marihuany
Pavel
Dobrý den,
již 12 let kouřím marihuanu z toho poslední 3 roky každý den a rád bych s tím přestal. Vždy si říkám, že už nebudu, ale druhý den jako by se mé myšlení proměnilo a zkrátka si vždy znovu zakouřím a takto to stále pokračuje. Přijdu z práce domů a první co udělám je že si zakouřím a teprve poté jdu vykonávat jiné činnosti jako běhání posilování běhání jízda na kole atd. Ale dokud si nezakouřím, nemám ani na tyto normální činnosti vůbec náladu. Opravdu rád bych se tohoto zlozvyku zbavil. Poradíte? Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Pavle.
Uvádíte poměrně dlouhou konzumaci, poslední tři roky k tomu ještě dost intenzivní. To může znamenat, že to možná nebude úplně snadné, ale mnohým se to podařilo, takže to není nemožné.
Je dobře, že jste napsal. Konzumoval jste poměrně intenzivně, prudké vysazení byste mohl prožívat nepříjemně. Mezi příznaky spojovanými s vysazením jsou uvedeny potíže se spánkem, celkový neklid, ale i křeče a svalový třes. Obecně se uvádí, že většina příznaků tohoto ražení zmizí do 96 hodin, tedy cca 4 dny.
Především doporučujeme, ať už jde o vysazení jakékoliv drogy, přerušit kontakty s lidmi, kteří také užívají, změnit prostředí a po té se snažit ve svém rozhodnutí setrvat.
Můžete se mrknout na web, který je zaměřený právě na problém kouření marihuany. http://www.koncimshulenim.cz/jak-nehulit/
Můžete zkusit i on-line léčbu:
http://www.koncimshulenim.cz/online-lecba/
Pokuste se své myšlenky směrovat k nějakým činnostem, je jedno k jakým. Uvedl jste, že běháte, kolo, posilovna...nevím, jak na tom budete krátce po vysazení po fyzické stránce a zda budete schopen udržet Vámi nastavený výkon, jak jste byl do teď zvyklí. Nepropadejte panice, pokud to nepůjde tak jako to šlo do teď, buď to si vymyslete méně fyzicky náročné činnosti, nebo si to třeba zjednodušte kratší trasou, kterou budete schopen zvládnout apod. Do kondice se dostanete postupně zpět.
Doporučuji nastolit si pravidelný režim, nejen co se týče činností, ale i příjmu potravin. Doplňujte vitamíny, dodržujte pitný režim (nealkonápoje). Můžete vyzkoušet bylinné čaje na uklidnění (meduňka, třezalka).
Držím palce a přeji dostatek sil. V případě potřeby kdykoliv znovu napište. Budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám to daří.
Tak se držte!
S pozdravem MK