závislost na tramalu i,v,
xena
po uplném vysazení tramalu začali neskutečné abstin příznaky, vše vrcholilo paranoiou, bolestma kloubu, třesy, diskyneze, nechutenství, velmi podivné chování až zešílení, stav naprosto k zešílení. trvá to třetí den, chci se zeptat kdy tyto stavy vymizí, zatím zvládám sama s podporou rodiny. závislost trvá 2roky a podání vždy i.v., je mi zle a jsem vyděšená jelikož tyto abst příznaky připodobňují k heroinu, což je šílené,chci opět zpátky svůj život. diky pavlína

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Pavlíno.
Neuvedla jste, zda Tramal, který jste užívala a teď se jej pokoušíte vysadit, jste užívala předepisovaný lékařem nebo zda jste si ho obstarávala jinak. V samotném výsledku v tom sice není rozdílu, ale pokud by Vám lék předepisoval lékař, bylo by nejrozumnější vysazení konzultovat právě s lékařem, který má o Vás kompletní informace o Vašem zdravotním stavu, celkové anamnéze a mohl by Vám léky buď vysadit postupně, nebo by Vám v případě potřeby mohl napsat případně nějakou jinou vhodnou medikaci, aby vysazení pro Vás nebylo tak útrpné.
Tramal vyvolává návyk, čím déle je konzumován, tím komplikovanější je závislost na něm, vzniká tolerance, která se postupně zvyšuje. Při prudkém vysazení se může dostavit abstinenční syndrom, který uvádíte, že pociťujete.
Při tomto odnětí přichází psychické i fyzické utrpení (v některých případech skoro totožné jako, když se vysadí Heroin, což vyžaduje pobyt na detoxifikační jednotce).
Nelze předpokládat s ohledem na minimální informace o Vás, bez osobního kontaktu, vyšetření lékařem, jak na tom objektivně jste. Opravdu je třeba, abyste vše konzultovala osobně s lékařem. To bohužel nelze vyřešit touto formou přes internet. Nejlépe uděláte, když navštívíte lékaře (zdali ho máte), o všem podrobněji pohovoříte, společně se dohodnete co dál. Může Vám lék vysadit postupně, aby Váš organismus nebyl vystavěn zbytečným komplikacím. Pod lékařským dohledem bude celý tento proces pro Vás snesitelnější a jistě i bezpečnější.
Zdali jste si lék obstarávala jinou formou a v tuto chvíli nemáte kam zajít, klidně můžete napsat znova. Uveďte prosím větší města, která máte v dobré dopravní dostupnosti. Pomůžeme Vám doporučit lékaře, na kterého byste se mohla obrátit.
Nebo se sama můžete podívat do databáze kontaktů zde:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
V rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - druh (doporučuji vybírat z těchto možností: AT ambulance, Detoxifikace, Psychiatrická léčba).
Přeji, ať tímto procesem projdete co nejdříve a co s nejmenšími komplikacemi.
Zatím se mějte hezky, hodně sil!
S pozdravem MK