drogi..pervitin
bianka
to sem zase ja ja prave ted ziju v cizine v irsku belfast.... ja s partnerem prave ted nejsem uz mesic od toho dne co se to stalo..a moc se bojim nevym jestli mu muzu verit..a ty opatreni pro riziko ze by se to mohlo opakovat jaky by meli byt? mockrat vam dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud nežijete v ČR, je to komplikovanější. Jak fungují centra drogových služeb v Irsku, bohužel vůbec netuším. Možná se zkuste pozeptat, zda ve Vašem okolí nějaké pomáhající zařízení nemáte. Netuším, jak moc jste jazykově vybavena, obvykle se o podobných situacích hovoří velmi špatně v jazyce rodném, natož pak v nějakém jiném.
Zda můžete partnerovi věřit či ne, bohužel nedokážu posoudit. Bez osobního kontaktu a s minimálním množstvím informací to moc dobře nejde. Nerada bych Vašemu příteli křivdila, ale obvykle se problém závislosti nevyřeší zde dne na den, stejně tak problém násilí. Většinou léčba a celková úzdrava, je běh na dlouhou trať...
Co se týče rizikové plánu, těžko plánovat nějaké konkrétní kroky bez všeobecných informací o celkové situaci. Zmíním, alespoň základní informace.
Nevím, zda máte třeba možnost dát nějaký signál sousedům, kteří by zavolali pomoc, pokud by Vás přítel znovu ohrožoval (např. zabouchání na zeď nebo něco, na čem byste se jasně se sousedy společně domluvili).
Dále by bylo vhodné mít nějaké základní věci pohromadě na jednom místě, které je v blízkosti východu z bytu pro případ, kdybyste narychlo opouštěla byt/dům a mohla si je snadno a v rychlosti vzít v případě rychlého odchodu/úniku sebou. Mezi tyto věci patří zpravidla, nějaký obnos peněz, doklady, náhradní klíče od bytu/domu, mobil nebo telefonní karta, napsaná důležitá telefonní čísla.
Dále pak je vhodné mít u někoho, komu důvěřujete, důležité dokumenty nebo jejich kopie (rodné listy, průkazy zdravotního pojištění, lékařské zprávy, léky, dokumenty od peněžních účtů...), náhradní oblečení, to co aktuálně potřebujete pro děti - hračku, kojeneckou výživu apod..
Mějte dopředu promyšlenou únikovou cestu z vašeho bytu a také promyšleno, kam byste se v tomto případě mohla přemístit (kamarádka, krizové centrum...).
Pokud by nastala situace, že by partner začal útočit, nezůstávejte s ním o samotě v místnostech bez možnosti úniku (např. koupelna, kuchyň...).
Jak jsem zmiňovala, bylo by vhodné obrátit se na odbornou pomoc. Každopádně budu ráda, když dáte vědět, že jste Vy i děti v pořádku a jak se situace dál vyvíjí.
Mějte se hezky, přeji dostatek sil a celkové zlepšení Vaší situace.
S pozdravem MK