drogi..pervitin
bianka
dobry vecer chctela bych poradit..mam pritele ktery asi tak 3 mesice bere pervitin a dozvedela sem se to tak ze zacal mit paranoje ze v bite negdo je a ze ho podvadim celou noccelich 7 hodin mne tim mucil a vyhrozoval my ze my ublizi a bral namne ruzne predmeti jako kasr nuz holici strojek atd..mam i 4 letou ceru ktera neni jeho a ta to cele videla a prozivala semnou..a mam s pritelem taky 2 mesicniho chlapecka..ted s pritelem nejsem uz mesic,a rika ze prestal ze uz to nechce brat.je mozne aby tak richle prestal?? a aby se ktomu uz nevratil? mam strach aby mne a detem neco neudelal tak nevym jestli mu muzu verit.ze ze dne na den prestal.dekuju predem za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Pod vlivem pervitinu podobné chování může nastat. V pořádku to samozřejmě není, už s ohledem na to, že to vidělo malé dítě. Pokud by se něco podobného někdy v budoucnu opakovalo, přítel Vás nějakým způsobem opět ohrožoval, neváhejte a volejte pomoc.
Pervitin se může rychle vysadit, není to zase až tak těžké. Mnohem těžší je pak udržet abstinenci trvalejšího charakteru. To bývá pro mnohé častý problém. Zdali přítel tvrdí, že již nebere a rád by v tomto setrval, bylo by rozumné (už s ohledem na děti), aby se obrátil na odbornou pomoc, začal se léčit, byl Vám plnohodnotným partnerem a otcem dětí.
Také by nebylo od věci, abyste se Vy jakožto blízká osoba, obrátila na nějaké zařízení specializující se na práci s uživateli drog a tam v osobním kontaktu využila poradenských služeb, které tato zařízení rodičům a partnerům bezplatně a nezávisle poskytuje. Měla byste tam mnohem více prostoru, kde byste mohla podrobněji probrat vše co je třeba, doplnila si informace, které je zapotřebí znát, poradila se, jak vhodně s přítelem komunikovat, jaká doma nastavit pravidla, připravila rizikový plán pro případ, že by Vás zase nějak ohrožoval, získat informace o možnostech, které by přítel mohl také využívat atd... nejenom, že poradíte, ale je to i určitá forma Vaší podpory, která je v takto náročných obdobích jistě také nezbytná.
Neuvedla jste, kde žijete. Zdali je pro Vás Praha dostupnou, můžete se obrátit na naši Poradnu pro partnery, viz kontakt. Pokud žijete někde jinde, napište prosím znovu a uveďte, jaká větší města máte v blízkosti, vyhledáme Vám jiné zařízení, kam byste se mohla obrátit.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách v zadní části kavárny Café Therapy. Je třeba se předem objednat během provozní doby - pracovní dny 9.00-19.00. Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde:http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky a v případě potřeby napište kdykoliv znovu. Ať se Vám a dětem daří.
S pozdravem MK