těhotenství
Violet
Dobrý večer, zjistila jsem, že jsem těhotna 7 tydnu A než jsem to zjistila tak jsem dost popijela alkohol a 3 krat jsem šnupala koks. Mám strach, že jsem ublížila plodu. Myslíte, že to šlo všechno přes placentu?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Je dobře, že píšete a sháníte si informace.
Při užití alkoholu, některých léků nebo drog během prvních tří týdnů těhotenství to obvykle bývá tak, že oplodněné vajíčko nezahnízdí a dojde k samovolnému potratu (který může těhotná žena nezaznamenat, může se projevit jako menstruace). Pokud těhotenství přetrvá, tak přibližně do 17. dne po početí se embryo vyvíjí tak, že pokud by užití nějaké drogy poškodilo buňky embrya, jsou poškozené buňky nahrazeny buňkami novými a nemělo by tedy dojít k nějakým závažným dopadům. Po tomto termínu by už, ale další užívání drog, určitých léků nebo konzumace alkoholu mohlo být rizikové, především pokud by šlo o kontinuální konzumace.
Jelikož nevíme nic o Vašem celkovém stavu, jak jste na tom zdravotně, kolik Vám je let, jak dalece jste drogy užívala před tím, nelze konkrétní rizika takto předpokládat. Níže uvádím kontakt na specializované lékaře, které se problematikou nelegálních drog a těhotenstvím zabývají, můžete se s konkrétními dotazy, případně na lékařské vyšetření a konzultaci obrátit tam, což by bylo asi nejrozumnější.
Prenatální poradna Gynekologicko porodnická klinika FN Motol
V Úvalu 84
Praha 5
5. patro uzel A
Provozní doba: pracovní dny 7,30 - 15,00
Objednat se můžete na uvedeném tel. čísle v pracovní dny v čase od 14,00 do 15,00hod.
Tel: Tel.: 224 434 272
http://www.fnmotol.cz/kliniky-a-oddeleni/cast-pro-dospele/gynekologicko-porodnicka-klinika-uk-2-lf-a-fn-moto/ambulance/prenatalni-poradna/
Nechci se Vás nijak dotknout, ale opravdu jste toho moc nenapsala. Pokud byste měla s abstinencí do budoucna problém, můžete se obrátit na naše zařízení, které ve svých službách nabízí i léčebný program pro závislé matky/uživatelky. Informace přikládám v odkaze: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Pokud by Vás ještě něco zajímalo, potřebovala se doptat, neváhejte a znovu napište. Mějte se zatím hezky a opatrujte se.
S pozdravem MK