AS+MDMA
Jožo
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaký má vliv extáze na steroidy? Jsem vrcholový sportovec, ale také mám rád párty, takže jednou za měsíc užívám extázi, ikdyž mám ted´ půl roční kůru na AS(boldenon+cypionate, trenbolone + propionate, takže můj dotaz zní: Jestli je extáze horší jak alkohol, a také jestli to nějak extrémně škodí co se týče rustu svalů.. Děkuji :)

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Předně je nutné říci, že pro Vás jako pro vrcholového sportovce je nebezpečné nejen užívání MDMA, ale hlavně užívání samotných anabolických androgenních steroidů. Nejen, že jsou nebezpečné pro Vás somaticky, ale lze na nich vytvořit naprosto stejnou "závislost" jako na jakýchkoli jiných látkách, které lze označit jako návykovén a které tak standardně označujeme. Dle mého názoru je tento druh závislostního chování ještě nebezpečnější, protože uživatel má pocit, že steroidy vlastně užívá k posílení těla a pěstuje a udržuje tak závislostní chování. Navíc WADA, resp. národní dopingové agentury a laboratoře s nimi spojené jsou samozřejmě schopné odhalit všechny AAS dopingové látky, mezi které patří jak boldenon, tak trenbolon. Samozřejmě jsou schopny odhalit i MDMA, která je také na listu zakázaných látek mezi stimulanty.
Odpovědět na dotaz, jestli je horší alkohol nebo MDMA lze jen opravdu těžko. Nezávisí totiž jen na látce, ale také na frekvenci užívání, extenzivnosti užívání atd.
Obecně lze pak říci, že užívání jakýchkoli látek, které mohou způsobovat závislostní poruchy, samozřejmě interferuje se sportovním duchem i se sportovním přesvědčením jako takovým. Pokud se jedná o fyzickou stránku věci, pak samozřejmě styl života spojený s užíváním takových látek v žádném případě není spojitelný se sportovním životem.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec