thc
gorol
dobri den htel sem se zeptat za jak dlouho země viprha thc kdiš kouřim každy den mariuhanu a bih mohl řidit auto abi sem nenaliznul dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
K dispozici máme orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří:
Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC (účinná látka marihuany) se pohybuje v těchto přibližných obdobích:
Detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
Detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce sliny = jako u krve
Podotýkám, že jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech drogu užil. Pokud by Vám Policie takto prokázala přítomnost THC, trvejte na dalším testu přímo z krve, kde se dá rozlišit aktivní a neaktivní složka marihuany. To znamená, že lze posléze krevního testu v laboratoři zjistit, zda Vaše užití mělo vliv na schopnost řízení motorového vozidla. Aktivní THC je v krvi detekovatelné přibližně 24 hodin od posledního užití.
Tudíž bych doporučila, pokud se marihuany nechcete vzdát, abyste své konzumace omezil, tak jak to bude možné s ohledem na Vaší nutnost řídit a hlídal si toto časové rozmezí.
Můžete si na své náklady zakoupit orientační test (v lékárnách je běžně k dostání, nebo lze zakoupit přes internet) a před jízdou se otestovat.
Konzumace marihuany sebou přináší plno rizik a rozhodně to není jen pozitivita případného testování. Takže opatrně...
Pokud něco není jasné nebo budete mít další doplňující dotaz, klidně zase napište.
Mějte se hezky.
S pozdravem MK