alkohol
hamja
Dobrý den,
manžel je alkoholik. Před 14ti dny přestal chodit do práce, od té doby jen leží, už ani nevychází ven, nejí.
Nevím co mám dělat. Myslím, že trpí depresí.Během této doby neuvěřitelně zchátral. Poradíte mi, co mám dělat?
Mám mu zavolat záchranku?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Dotaz jste zadávala již včera, netuším, co se do té doby událo nového a zda jste již pomoc nevolala.
Přes internet bohužel nejde objektivně posoudit nakolik je zdravotní stav manžela vážný a ohrožující. Vy manžela znáte, pokud máte pocit, že je v ohrožení, tak neváhejte a pomoc mu zavolejte.
Jinak by asi určitě nebylo od věci spojit s nějakým specializovaným zařízením, pracující s konzumenty alkoholu a tam v osobním kontaktu využila poradenských služeb, které je určeno rodinným příslušníkům závislých osob. Přece jenom byste v osobním kontaktu měla více prostoru probrat vše co je třeba a poradila se jak vhodně v dané chvíli pokračovat dál, jak s mužem vhodně komunikovat a tím jej třeba lépe motivovat k tomu, aby sám využil odbornou pomoc a nechal si pomoci.
Níže nabízím možné kontakty, které případně můžete využít.
AT ambulance
Socháňova 1222/25,
Praha 6 - Řepy
Tel:  724584283
MUDr. Gita Pekárková
AT ambulance
Starostrašnická 53
Praha 10
Tel: 274812594
MUDr. Eva Nováková
Ordinace psychiatrie a AT
Štrossmayerovo náměstí
Praha 7
Tel: 220190667
MUDr. Helena Malá, CSc.
Ordinace AT pro prevenci a léčbu závislostí
Prosecká poliklinika, Lovosická 40/440,
Praha 9
Tel: 266010321
MUDr. Jiří Kromholz
Centrum pomoci závislým - AT ambulance
Rodvinovská 3
Praha 4
Tel: 261262828
MUDr. Ivana Coufalová
AT ambulance
Nad Štolou 18
Praha 7, 170 00
Tel: 266010321
MUDr. Ivana Pelikánová
Ambulance pro alkoholové závislosti při Všeobecné fakultní nemocnici
AT ambulance
Apolinářská 4
Praha 2
Tel: 224968240 (lékař), 224968214 (pro objednání)
MUDr. Dušan Randák
http://www.abstinence.cz
Psychiatrická nemocnice Bohnice
Psychiatrická léčba
Ústavní 91
Praha 8
Tel:  284016331
Prim. MUDr. Karel Nešpor
http://www.plbohnice.cz
Psychiatrická ambulance pro závislosti
Palackého 5
Praha 1
Tel: 222928239
MUDr. Milada Klabochová
Zatím se mějte hezky. V případě potřeby napište kdykoliv znovu. Budu ráda, když dáte vědět, jak to s mužem vypadá.
Přeji dostatek sil a také ať se situace zlepší.
S pozdravem MK