Odpověď 169409
Popa
Dobrý den, děkuji za info a chci se zeptat, kontakty na Cadas Spálená ulice Praha jsou aktuální ? Včera jsem tam volala , nikdo to nebere. Napsala jsem e-mail a žádná odpověď . Řeknu Vám že týden různě volám, píšu o pomoc a žádný výsledek nemám. Nedivím se, že lidi fetují. Já se snažím, ale kdyby jsem byla závislá tak to vzdám, protože to je jenom začarovaný kruh a žádná konkrétní pomoc. Jak mají vůbec ti závisláci s tímto bojovat?! Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Ano, kontakty jsou aktuální. Mrzí mi, že jste se nedovolala. Pokud lékaři vyšetřují klienty, hovoří s nimi, obvykle u toho netelefonují s ohledem na vyšetřovanou osobu, což odpovídá etickým zásadám.
Jde sice o specializované zařízení a na vyšetření je třeba se předem objednat. Nicméně, pokud se daná osoba nachází ve vážné krizi, může přijít i bez objednání (viz informace, která je též uveřejněna na webu v podrubrice Příjem klientů http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas/prijem-klientu.html.
Pokud se Vám do CADASu nepodaří dovolat, doporučuji, aby tam syn rovnou zašel. Je mi opravdu moc líto, že se Vám to zatím nepodařilo.
Co se týče Vaší poznámky ohledně nemožnosti dovolat se všeobecně. Je to tak, že veškerá Kontaktní centra pro aktivní uživatele drog patří mezi tvz. nízkoprahová zařízení. To znamená, že jde vždy o bezplatné služby, které se dají využívat zcela anonymně a především mohou přijít kdykoliv během provozní doby - bez objednání. Opravdu nevím, co by se dalo udělat více. Je to takto nastavené především proto, aby tato služba byla klientům k dispozici, pokud ji potřebují, bez ohledu na to zda mají platný průkaz totožnosti, zaplacené pojištění a kredit na to, aby si zavolali... Díky tomu je také maximálně využívána. Málo který aktivní uživatel drog je schopen přijít v daný den a konkrétní čas na domluvenou schůzku, bohužel.
Opravdu mi mrzí, že máte špatnou zkušenost, ale větře, děláme všechno co je v našich silách a možnostech.
Zatím se mějte hezky. Přeji, aby se synovi podařilo vše brzy vyřídit.
S pozdravem MK