Co s tim?
808 808 808
Dobrý den,
napíšu to sem celý, protože jinak bych se nevymáčknul. Je mi 16 let, marihuanu kouřím cca od 14. Pořádně hulit jsem začal o rok později. Poslední asi 2 měsíce jsem kouřil 8-12 bongů (sklo, 4 perkulace- dost nářez) denně. Budil jsem se sám od sebe ve 4 hodiny ráno, a i když jsem věděl, že za 2 hodiny vstávám do školy ten bong jsem si dal. Jelikož mam to malý auto, tak nebyl problém vozit si s sebou bong i do školy. Takže to bylo: ve 4, cca v 7 u školy, ve 12 o pauze, a pak od 3 když jsem byl doma bong každý 2-3 hodiny. Tohle se dělo každý den a tráva se dostala na první příčku ve všem. Vždycky jsem si našel ,,Důvod\" proč si ten bong dát. Potom na mě začaly chodit různý debky když jsem byl sám. Řikal jsem si, že žiju ten předurčenej život, jen když jsem spálenej na uhel a že když nehulim tajk nežiju a ta realita není tak jak by měla bejt. Teď sem asi zněl jako největší magor, ale to je jedno. Před 4 dny jsem si řekl, že už je to na mě fakt moc a že si dám pauzu na měsíc....jenže :( ...jsem u čtvrtého dne a: za ty 4 dny jsem zhubnul 7 kilo, vůbec nejím, spím maximálně 2 hodiny v noci, vykašlávám černé hleny a je mi hrozně...jelikož k tomu mám angínu, tak sem zavřenej a budu zavřenej ještě 14 dní doma. Užírá mě to tu a furt na tu trávu myslím a dělá mi to v hlavě hroznej bordel. Chtěl jsem se edy zeptat, jestli neni něco co by bylo doma a pomohlo by mi, nebo něco comám dělat abych při tom na trávu nemyslel. Vždycky když to na mě přijde, tam mam svíravý pocit v žaludku až křeče, potim se, je mi na zvracení a klepu se. Kámoš mi říkal, že to do 3 dnů zmizí, ale jde to od prvního a nepřestává. Díky moc za ochotu a nějaký rady. Strašně moc chci přestat, ale vždycky to nademnou zvítězilo. Jo řeknete si je to jen blbá tráva, ale mě to jako sranda nepřijde.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Vůbec ne - i ,,blbá tráva" může znamenat závažný problém. Je dobře, že jste napsal. Konzumoval jste poměrně intenzivně, prudké vysazení odpovídá stavu, který jste popsal. Mezi příznaky spojovanými s vysazením jsou uvedeny potíže se spánkem, celkový neklid, ale i křeče a svalový třes. Obecně se uvádí, že většina příznaků tohoto ražení zmizí do 96 hodin (4 dny). To znamená, že by ve Vašem případě mohlo jít o následek intenzivního užívání, tedy abstinenční příznak.
Především doporučujeme, ať už jde o vysazení jakékoliv drogy, přerušit kontakty s lidmi, kteří také užívají a změnit prostředí. Vy uvádíte, že budete určitě 14 doma, tudíž máte ideální šanci to vyzkoušet, po té se snažit ve svém rozhodnutí setrvat.
Co můžete pro svou abstinenci udělat doma?
Můžete se mrknout na web, který je zaměřený právě na problém kouření marihuany. http://www.koncimshulenim.cz/jak-nehulit/
Můžete zkusit i on-line léčbu:
http://www.koncimshulenim.cz/online-lecba/
Dále se pokuste své myšlenky směrovat k nějakým činnostem, je jedno k jakým, důležité je především odpoutání pozornosti a myšlenek na drogu. Pokud budete uklízet nebo si číst nebo si vymalujete pokoj je vskutku jedno, hlavně nedělat to, co Vám Vaše konzumace bude připomínat (např. poslech konkrétní hudby, kterou máte spojenou s užíváním, sledování filmů s drogovými tématy apod.). Také se pokuste nastolit si pravidelný režim, nejen co se týče činností, ale i příjmu potravin. Uvedl jste, že nemůžete jíst a váha rapidně šla dolů. Zkuste jíst po malých dávkách lehčí jídla několikrát během dne. Doplňujte vitamíny, dodržujte pitný režim (nealkonápoje). Můžete vyzkoušet bylinné čaje na uklidnění (meduňka, třezalka).
Vydržel jste 4 dny, věřím, že nepříjemné stavy budou už slábnout a postupně odeznívat. Držím palce a přeji dostatek sil. V případě potřeby kdykoliv znovu napište. Budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám to daří. Kdyby se Váš stav zhoršil, napište a uveďte, jaká města máte v dostupnosti, pak by bylo vhodné, aby Vás viděl specializovaný lékař.
Tak se držte!
S pozdravem MK