pomoc
maru
Dobrý den, s manželem jsme oba závislí na parvitinu. Na střední škole sem byla závislá s přestávkami 5 let.Manžel mě z toho dostal,protože drogy nenáviděl. Před dvěma lety se seznámil s takovým... a ten ho naučil brát. V té době sem byla těhotná a vůbec ničeho jsem si nevšimla, před rokem sem to oběvila, tak sem si vždycky trochu odsypala. Nechtěla sem, věděla sem že se ženu do průseru, ale ta touha byla větší! Po čtvrt roce na to přišel,začal si to schovávat,tak sem si začala kupovat. Nikdy sme si nedali spolu a pořád to před sebou tajíme ale samozřejmě to vždycky u toho druhého poznáme,takže se strašně hádáme.Po roce sme přišli o všechny peníze a naše manželství je na rozvod. Vzhledem k tomu že máme dvě malé děti tak se pořád snažíme něco řešit, ale sami dva to prostě nedokážem a proto Vás žádám a prosím o jakoukoliv pomoc nebo radu. Předem děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Tak určitě je dobře, že jste napsala a sháníte informace o tom, jak by se Vám dalo pomoci. Už s ohledem na Vaše malé dvě děti.
Přiznám se, o podobné situaci, kdy partneři oba konzumují drogy a navzájem to sami před sebou drží v tajnosti a nikdy neberou spolu, jsem se zatím nesetkala. Většinou to končí tak, že spolu užívají.
Uvádíte, že se stále něco snažíte řešit, ale neuvedla jste co. Mluvíte i tom jak řešit Vaši závislost? Napadlo Vás jít se léčit?
Pokud zatím ne, vřele bych doporučovala tuto variantu zvážit. V podstatě moc jiných možností tady ani není. Buďto budete takto pokračovat dál a to co by následovalo, si asi sama umíte představit. Další konzumace drog a životní styl s tímto spojený by s největší pravděpodobností měl dopad i na Vaše děti. Nebo se opravdu pokusíte celou situaci řešit a to nejlépe tak, že se obrátíte na odbornou pomoc a jednoduše si s tím necháte pomoci.
Nedokážu tedy předem odhadnout, zda Vám to zachrání manželství, ale dá se předpokládat, že by to pomohlo každému z Vás, potažmo dětem. To vnímám jako nejdůležitější. I přesto, že jste jistě milující rodiče, přece jenom závislost dost omezuje a komplikuje standartní chod a funkčnost rodiny.
Nejlépe kdyby se každý z Vás, sám za sebe, obrátil na nějaké specializované zařízení. Netuším, kde žijete, nevím tedy kam konkrétně Vás nasměrovat. Pokud je pro Vás dostupná Praha, doporučuji, abyste se Vy, obrátila na naše ambulantní zařízení, kontakt níže, kde je v nabídce služeb i program pro závislé matky/uživatelky.
Také netuším, zda víte, že se můžete léčit i spolu s dětmi. Naše organizace má specializované zařízení (terapeutická komunita Karlov), viz odkaz níže.
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26, Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon:    220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email:   stacionar@sananim.cz
Kontaktní osoba: PHDR. Preslová Ilona
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00 (16.00 - 17.00 - rodič. konzultace)
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Více o zařízení zde: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Zde konkrétně informace pro matky: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Dále vkládám odkaz s informacemi o terapeutické komunitě, která se přímo specializuje na léčbu matek/uživatelek. Zde probíhá léčba drogové závislosti a matka má své dítě po celou dobu u sebe, nejsou tedy separovány. Pokud byste měla zájem o pobyt v této komunitě, ve výše zmíněném Denním stacionáři, by Vám kolegové pomohli vše zprostředkovat a zařídit.
Více informací o tomto léčebném zařízení, kde se matky léčí společně se svými dětmi zde:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html
O podmínkách příjmu do zařízení se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/prijem-klientek.html
Pečlivě si prostudujte veškeré informace, pokud by Vám něco nebylo jasné nebo měla doplňující dotazy, nebojte se znovu napsat. Pokud mohu doporučit, s řešením situace bych dlouho neotálela.
Jak Denní stacionář, tak terapeutická komunita Karlov, jsou součástí stejné organizace (SANANIM, z.ú.) stejně jako tato webová poradna, kam jste napsala. Tato zařízení tady nejsou proto, aby matky/uživatelky nějak kompromitovala. Naopak, jsou tu zde, aby jim a jejich dětem pomáhala. Nebojte se s kolegy spojit. Můžete se prozatím jen nezávisle informovat o možnostech, které byste mohla využít a pak se svobodně rozhodnout co a jak dál.
Držím palce a budu moc ráda, když dáte vědět, jak to s Vámi dál vypadá a jak se Vám a dětem daří. Také budu ráda, když dáte vědět, jak na vše nahlíží partner a zda by také uvažoval o odborné pomoci.
S pozdravem MK