pomoc
Kopretinka
Dobrý den,
potřebuji rady,přečetla jsem nezpočet zpovědí a odborných článků,ale nikde jsem se nenaplnila odpovědmi proto prosím o pomoc Vás.Žiju již pět let s přítelem máme spolu krásného ročního chlapečka naprosto zdravého oba sme si prošli dogama,ale můj život bez hranic skončil když sem chtěla založit rodinu brala jsem to jako poslední šanci jak se donutit změnit svůj život a povedlo se jsem čistá již 2 roky nene vlastně bych lhala jsou to tři měsíce co jsem skusila si dát zas pervitin,ale bylo mi tak blbě a celkově sem ten stav nezvládla,že sem usoudila že je opravdu konec.Ale problém je u mé drahé polovičky prošel si trávou,toulenem a skončil u pervitinu,který užíval ještě než mě poznal pak pár let semnou a i přes zdravotní problémy opravdu vážné nedokáže přestat.mému příteli je 37 let a život se snim nemazlil,dříve bral perník proto aby toho stihl co nejvíce a pro pobavení,nyní už je ve fázi kdy bez perníku ho nebaví žít,je slabí,bez nálady přímo otrávený,má bolesti hlavy a šíleně skřípe zubama.Když si dá formou kouření nebo si dá do nosu je jedno jestli za 100kc nebo za 1000kc zboží jeho stav se promění v peklo nejenom pro něj,ale hlavně pro mě a syna.Zaseká se na zdlouhavích bezvíznamných úkonech,u kterých zahlcuje svůj mozek myšlenkami ze kterých jenom pláču.Někdy chvíli po požití grogy nebo po pár hodinách je mu začne kroutit pusa,začně špatně mluvit a začne mít škubání v rukou které neovládá a pomalu se mu to rozjede do celého těla,špatně dýchá,a neovládá vůbec své tělo jazyk mu oteče a má ho celý rozedřený od zničených zubů,je to jak kdyby brejkoval jeho ruce a nohy si dělají co chtějí a tvá mu třeba hodinu než se donutí třeba napít.V tu chvíli už to není on vidí mě jako zrádce nejenom kvůli tomu že už neberu ,ale že mu nepomůžu to zastavit než ho to takhle ovládne a pak jeho mluvení směřuje hlavně proti mě,vyčítání,obviňování,stěžování jak ho v tom schválně nechávám.Je to šílené toto zažívat zabijí mě to a jeho tuplem.Tento stav kdy má ty křeče v celým těle trvají dokovat nepadne vyčerpáním a neusne.V tu chvíli kdy usne je po všem je klidný klidně dýchá,ale po probuzení má ještě tak den problémy s občasným škubání,.Jinak je oteklý,a přímo zničení hned by to řešil tím že si dá perník.nedokáže pochopit proč to má co se mu to děje s tělem.I já hledám odpovědi co se to sním děje a jak mu mam pomoc.Pro mě to nebyl problém neměla sem žádné bolesti když stim skončila nic prostě to tak bylo takže nechápu jeho problém proč on to nedokáže.On ví že ho to zabijí,ale perník je pro něj zlato a má v hlavě že mu pomáhá.On mi nadává že odemě nechce pomoc že si pomůže sám,ale jsou to lži vím to.udržím ho od drog tak tři dny pak je šílený a je schopnej udělat cokoliv aby si dal.Jinak když má světlý chvilky a je mezi živými jak já tomu říkám tak je skvělý chlap a bezvadný táta.Moc ho miluju a nechci ho ztratit.Ale už i mě docházejí síly nebavímě jak se mi omlouvá po jeho vystupech když se vyspí a pak si uvědomí co to mluvil a jak se choval stejně to udělá znova a dopustí to aby se to opakovalo.Prosím vysvětlete mi co se to děje s jeho tělem,proč to tak má co to je.Už nevím co mam dělat kromě toho že ho obskakuji když je mu zle a trpím mu tohle všechno a neodejdu a nevzdávám to.Prosím co mam dělat.Nebo to mam vzdát a mam ho nechat umřít?bože to bych si neodpustila,prosím pomozte mi.Díky květa

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Květo.
Dobře, že píšete. Porovnáváte to se sebou, ale zda jsem to dobře pochopila, přítel užíval ještě před tím, než jste byli spolu, pak jste užívali společně a i nadále v konzumacích pokračuje. Jde tedy asi o celkem dlouhou drogovou kariéru. Pervitin organismus průběžně poškozuje a oslabuje. Bohužel, to co popisujete, je u dlouhodobých konzumentů pervitinu celkem běžný jev (křeče, škuby atd...).
Dle toho co popisujete, to vypadá, že organismus přítele dává jasné signály, že je čas skončit.
Doporučuji přečíst informace v odkaze, především podrubriku Rizika užívání:http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud bude pervitin i nadále užívat, lepší to rozhodně nebude, spíše se vše bude zhoršovat. Také mi přijde podstatné, že i Vaše abstinence byla ohrožena. Rozhodně byste to neměla podceňovat. Pokud jste v nepřetržité blízkosti pervitinu prostřednictvím partnera, neustále vystavena stresu z jeho stavů, jak somatických, tak psychických, dá se předpokládat, že to může skončit průšvihem i pro Vás. I kdybyste už nikdy pervitin neužila, stejně jste v neustálém stresu okolnostmi, musí to být velká zátěž a jistě Vám to zbytečně bere sílu a energii, kterou byste mohla dávat jinam.  S ohledem na malé děcko, které máte, byste měla zvážit priority a zaujmout k drogám jako takovým jasný a trvalý postoj a to nejen k sobě samé, ale i v případě partnera. Pokud mu bude jeho užívání tiše tolerováno, za prvé - Vy tím budete trpět, žít v neustálém strachu a obavě o jeho zdraví, život a za druhé - jeho samotného to asi nijak nepřinutí na svém životě něco změnit. Asi z těchto slov teď radost nemáte, ani mě se to dobře nepíše, ale bohužel, vycházím ze zkušeností, které s partnery na drogách máme, bohužel to nekončí ve většině případů moc dobře.
Chápu, že je to velmi složitá situace, máte toho na sobě opravdu hodně ,,naloženo" - jednak péči a výchovu o dítě, svou abstinenci a konzumujícího partnera plus jistě plno dalších strastí, které život nese sám o sobě. Doporučuji navštívit nějaké odborné specializované zařízení a v osobním kontaktu více pohovořit o všem co je třeba, informovat se o případných možnostech a hledat řešení, jak by se vše dalo co nejlépe vyřešit ku prospěchu všem.
Netuším, kde žijete, pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit na naše ambulantní zařízení, kde se můžete nezávisle poradit. Rozhodně se vstupem do zařízení ničím nezavazujete, můžete se jen poradit a pak se sama svobodně rozhodnout jak dál. Myslím, že tím nemůžete nic zkazit. Jestli žijete někde jinde, napište prosím znovu a uveďte, jaká větší města máte v dobré dostupnosti, pokusíme se Vás nasměrovat ve Vaší lokalitě.
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26, Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon:    220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email:   stacionar@sananim.cz
Kontaktní osoba: PHDR. Preslová Ilona
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00 (16.00 - 17.00 - rodič. konzultace)
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Více o zařízení zde: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Budu ráda, když se ozvete, jak se Vám daří a jak se vše dále vyvíjí. Přeji dostatek sil.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem MK