Linda
Renata
Dobrý den mám dotaz má dcera je drogově závislá bere pervitin.Její 21 let a odmítá veškerou pomoc.Před 2 měsíci byla na potratu a od té doby je to s ní hrozný má strašné halucinace ani mě nepoznává myslí si ,že jsem klon její matky která je mrtvá.Neustále u nás zasahovala policie a nakonec jsem jí po poradě v K centru za pomocí policie vyhodila.Asi je to poslední šance jak jí pomoc.Nevím jak mám postupovat jak jí přesvědčit ,že je to poslední šance a jak se mám k ní chovat? Jsem zoufalá a unavená.Začala napadat i lidé v okolí je to nezřízená střela ,ale nikdo mi neumí poradit.Děkuji za odpověd.xxxxxxxxx Renáta.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Renáto.
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše poradna zachovává anonymitu všech pisatelů.
Moc toho o Vaši současné situaci nevím, ale z toho mála co píšete, se dá usoudit, že je to velmi vážné a také určitě velmi náročné. Uvádíte, že jste konzultovala s K-centrem, což je dobře.
Netuším, kde žijete a v jakém Káčku jste byla. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit přímo na Poradnu pro rodiče a v osobním kontaktu více probrat podrobnosti, dále pak možnosti jak vhodně postupovat dál. Pakliže žijete někde jinde, doporučuji s K-centrem zůstat v kontaktu a i nadále využívat služeb, které K-centra poskytují rodinným příslušníkům. Být tak v průběžném kontaktu s pomocí, mít tak možnost průběžně konzultovat nově vzniklé situace a získávat tím podporu.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:  rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací o Poradně naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zde základní informace pro rodiče: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Situaci nelze moc objektivně hodnotit přes internet bez osobního kontaktu, ale podle toho co píšete, to vypadá, že dcera trpí bludy. U uživatelů pervitinu může nastoupit toxická psychóza, což je stav velmi obdobný stavu, kteří prožívají pacienti ze schizofrenií (vztahovačnost, pocit pronásledování, to co prožívají v danou chvíli je pro ně zcela reálné...). S tím rozdílem, že pokud se jedná o toxickou psychózu, tak tento stav slábne/až odezní zcela po odeznění účinku drogy a udržení abstinence. Na rozdíl od schizofrenie, která je diagnózou navždy.
Pokud by byla dcera v ohrožení nebo svým jednáním ohrožovala své okolí, lze v tento moment zavolat záchranný systém. V těchto případech je možný nedobrovolný pobyt na psychiatrii, po dobu než akutní stav odezní.Nejde tedy o klasickou léčbu závislosti (k té je třeba souhlas dané osoby).
Jsou to velmi náročné situace. Proto a teď se budu znovu opakovat, buďte i nadále v kontaktu s nějakým zařízením a průběžně jednotlivé kroky konzultujte.
Přeji dostatek sil! Když budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem MK