DHC continus (kodein) toxikologicke testy
Bela
Zdravim. Mam jednu otazku.
Ak som uzivala DHC continus 120 mg na bolest ale da sa povedat \\\"nacierno\\\" (objednavala som si ho od jedneho cloveka) a v utorok mi budu robit toxikologicke testy, tak test bude pozitivny na opiaty? Alebo len na ten kodein?
Taktiez uzivam Adipex retard, tympadom bude test pozitivny aj na amfetamin?
Naposledy som uzila 3 tbl vcera.
Uzivam ho dlhsou dobu, da sa byt zavisla na kodeine? Teda konkretne na dihydrokodeoine?
Prosim nepytajte sa preco som ho uzivala ak som ho nemala na predpis ani nepiste ze som hlupa.
Potrebujem vediet len oodpoved. Dakujem, pekny den.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
kodein a dihydrokodein patří do tzv. morfinové řady, na kterou jsou vesměs laboratorní screeninogvé metody nejcitlivější, tudíž z toho vyplývá, že je pravděpodobné, že screening na opiáty bude reaktivní (ale závisí na tom, jaký typ testu a jaká metody bude k testování použita). Podobně je tomu v případě fenterminu (Adipex), v tomto případě je také pravděpodobné, že Váš test bude na budivé aminy reaktivní. Pokud bude ihned použita specifická metoda (o čem silně pochybuji), pak ta je schopna konkretizovat jaká molekula (dihydrokodein a jeho metabolity, fentermin a jeho metabolity) reaktivitu screeningového testu způsobila, v případě screeningové metody tedy bude test reaktivní (s vysokou pravděpodobností) na celou skupinu látek, tj. ve Vašem případě opiáty a budivé aminy, protože screening neumí odlišit (a v podstatěš je to i nechtěné) jednotlivé látky ale reaguje na celou skupinu látek.
Ano, na kodeinu může vzniknout závislostní porucha; má závislostní potenciál, podobně jako jakýkoli opiát...
S pozdravem
Zbyněk Oktábec