Nemoc, prasky a trava
nemocny
Zdravim, mam nejakou anginu v nosohltanu ci co, uzivam antibiotika Duomox 750, jednu tabletu po 8 hodinách. Docela často kourim marihuanu, téměř každý den, tak se chci zeptat jake je riziko když budu hulit na ty antibiotika? Mel jsem i horecky a bolesti snad vseho, spatne se mi dycha kvůli ucpanému nosu... Ale jeden joint nemůže ublížit nebo jo? Proste jaka jsou rizika pokud nejaka jsou. Dekuju.
Na pervitin se asi nemá cenu ptat, to by asi vadilo vice, ze...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
o nějaké závažné interakci antibiotik a marihuany nevím - při kombinaci by tedy nemělo hrozit nějaké zásadní riziko. Nicméně pokud jste nemocný a berete antibiotika, tak byste měl mít poněkud klidovější režim a nezatěžovat organismus užíváním psychotropních látek. Kouření marihuany asi nezpůsobí žádný fatální problém, ale na druhou stranu pochybuji, že by Vašemu léčení nějak prospělo. Krom toho, dokážu si představit, že pokud se necítíte fit, špatně se Vám dýchá, že si intoxikaci marihuanou moc neužijete - spíš bych se obávala toho, že Vás to hodí do psychické nepohody. Zkuste zvážit, jestli by nebylo fajn si od téměř každodenního kouření trávy pár dní odpočinout - když se to takhle nabízí.
No, upřímně, na pervitin se raději opravdu neptejte :) Tam se jednak interakce s léky posoudit mnoho nedá (neb často ani nevíte, co obsahuje látka, zakoupená jako pervitin), jednak je užití takto silného stimulantu pro organismus vyčerpávající a může vést k zdravotnímu poškození i za okolností, kdy jste zdravý. V tuto chvíli byste měl odpočívat, rozumně jíst a rozumně spát. Což by se po užití pervitinu nedělo a myslím, že by mohlo léčbu stávajícího onemocnění zkomplikovat.
Přeji brzké uzdravení.
B. O.